• چهارشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1400082620248
  • خبرنگار : 30165

رییس مرکز تحقیقات سلامت مردان و بهداشت باروری خبر داد

زمان برگزاری ششمین کنگره سلامت مردان/ مراحل نهایی تصویب سند سلامت مردان

زمان برگزاری ششمین کنگره سلامت مردان/ مراحل نهایی تصویب سند سلامت مردان

ششمین کنگره سلامت مردان سوم تا ششم اسفندماه سال جاری، به مدت چهار روز و در دو محور اصلی «سلامت روان مردان» و «تروما، حوادث و بلایا» برگزار می‌شود.

دکتر سید جلیل حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام خبر برگزاری ششمین کنگره سلامت مردان گفت: هفته سلامت مردان هر سال اول اسفندماه آغاز شده و کنگره سلامت مردان نیز به صورت سالانه در همین  هفته برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال نیز این کنگره از سه‌شنبه سوم اسفند تا جمعه ششم اسفندماه، به مدت چهار روز، به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

رییس کنگره سلامت مردان در خصوص موضوعات مطرح‌شده در این کنگره، توضیح داد: متخصصان و اعضای هیئت‌علمی کنگره، با توجه به مطالعات و موضوعات روز، دو محور اصلی «سلامت روان مردان» و «تروما، حوادث و بلایا» را انتخاب کرده‌اند و امسال در کنگره سلامت مردان، حدود ۱۶ پنل و شش سخنرانی در ابعاد مختلف طراحی شده است و اساتید دانشگاه‌های مختلف و مسئولین سلامت روان و حوادث و بلایا در این کنگره حضور خواهند داشت.

وی افزود: سیاست ما در کنگره سلامت مردان این است که متخصصین در کنار مسئولین قرار گیرند و اقدامات اجرایی مسئولین را در پنل‌ها مورد بررسی و نقد قرار می‌دهند و مسئولین کشور هم در جریان آخرین پیشرفت‌های علمی کشور توسط متخصصین قرار می‌گیرند.

حسینی به مشارکت مردم نیز در این کنگره اشاره کرد و گفت: ما از سال گذشته محور «مردم» را نیز به کنگره اضافه کردیم؛ تا مردم نیز بتوانند در این کنگره شرکت کنند و به طور مستقیم و به تفصیل اطلاعات علمی را دریافت کنند و متخصصان بتوانند به سوالات آن‌ها پاسخ دهند.

رییس مرکز تحقیقات سلامت مردان و بهداشت باروری در مورد دیگر مطالبی که در این کنگره بررسی می‌شود، توضیح داد: در این کنگره موضوعاتی مانند جمعیت و وضعیت ناباروری، سلامت نوجوانان، مدیریت کووید-۱۹ در دنیا، مولفه‌های اجتماعی مرتبط با سلامت مردان،‌ تاثیر تغییر اقلیم و اثرات جسمی، روانی و معنوی که ایجاد کرده، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی افزود: علاوه بر این؛‌ موضوعاتی مانند سواد سلامت مردم، نقش سواد سلامت روان و تاثیر پاندمی بر سلامت روان مردان و حتی جنبه‌های روانی اجتماعی مشکلات زناشویی در دوران کووید، پاندمی کووید و رفتارهای پرخطر نوجوانان و مصادیق خشونت در دوران کرونا و پساکرونا و به خصوص نقش رسانه در سلامت روان مردان، دیگر موضوعاتی هستند که هیئت‌علمی کنگره به عنوان پنل پیشنهاد کرده‌اند.

حسینی گفت: ایران جزو کشوهای پیشرو در طرح سلامت مردان است و از ۱۵ سال قبل وقتی این موضوعات را مطرح کردیم تنها چند کشور، موضوع سلامت مردان را پیگیری می‌کردند.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در تدوین «سند سلامت مردان»، عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده، سند سلامت مردان در کشور توسط وزارت بهداشت، سازمان جهانی بهداشت و دانشگاه‌ها نهایی شده و در حال تصویب توسط ریاست جمهوری است.

رییس کنگره سلامت مردان در پایان ضمن تاکید بر اهمیت سلامت روان مردان و افزایش خشونت‌ در جامعه و همچنین با اشاره به نقش رسانه، هنرمندان و اصحاب رسانه در ارتقای سلامت روان مردان، از آن‌ها خواست با همراهی در برگزاری پنل سلامت روان مردان، در کاهش این مشکل مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha