• سه‌شنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401032416632
  • خبرنگار : 71610

سوریه: هدف ترکیه از ایجاد "منطقه امن" اشغالگری است

سوریه: هدف ترکیه از ایجاد "منطقه امن" اشغالگری است

پارلمان سوریه تاکید کرد که طرح دولت ترکیه برای ایجاد "منطقه امن" در راستای ادامه اشغال خاک سوریه و تغییر جغرافیای منطقه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سانا، پارلمان سوریه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که طرح ترکیه برای ایجاد آنچه «منطقه امن» می‌نامد، تشدید اشغالگری و تجاوز آشکار بوده و با هدف کوچ اجباری و تغییرات جمعیتی در منطقه صورت می‌گیرد.

در این بیانیه آمده است: رئیس جمهوری ترکیه همچنان اظهاراتی را مطرح می‌کند که نقض قوانین، منشورها و هنجارهای بین‌المللی و انسانی است و وی اخیراً صحبت درباره تحرکات نظامی در شمال سوریه را تکرار کرد.

پارلمان سوریه همچنین آورده است: هدف ترکیه از این اشغالگری انجام روند جدیدی از کوچ و تخلیه اجباری جمعیت در این منطقه و ایجاد تغییر جمعیتی در آن و همچنین ایجاد واقعیت جدیدی است که صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را تهدید می‌کند. واقعیت حوادث و شرایط مکانی، منطقه‌ای و بین‌المللی موید غیرقانونی بودن این مداخله نظامی و اشغالگری در خاک سوریه است و اجماع بین‌المللی وجود دارد که اجازه تشدید تنش در خاک سوریه را نمی‌دهد.

پارلمان سوریه در ادامه بر حاکمیت سوریه، استقلال تصمیم آن، وحدت و تمامیت ارضی این کشور و همچنین حق آن برای استفاده از تمامی ابزارهای مشروع سیاسی و نظامی برای دفاع از خود و مردمش در مقابل اشغالگران آمریکا، ترکیه و رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی مورد حمایت این اشغالگران، تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۵ ۰۱:۴۰

ترکیه از روز بنایدش ب خون و جنایت نسل کشی بنا شده ...این متجاوزان و اشغالگری ها باعث متلاشی شدن ترکیه خواهد شد

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۵ ۱۰:۵۰

جسارت و دخالت ترکیه در امور کشورهای منطقه و حتی جهان ریشه در سرسپردگی او به غرب و فروش مادام العمر ترکیه به غربیها دارد. اردوغان به خوبی می داند هر کاری حتی در مقابل کشورهای غربی بکند به حساب شرارت بچگی و سر سپردگی او گذاشته خواهد شد و با او کاری نخواهند داشت.غربیها به بهای در اختیار داشتن ترکیه، شرارت دولتی مثل اردوغان را هم تحمل و حتی کنترل می کنند.