• یکشنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401050201250
  • خبرنگار : 50455

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم:

هنرمندان نقش مؤثری در فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب در جامعه دارند

هنرمندان نقش مؤثری در فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب در جامعه دارند

ایسنا/قم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به جایگاه هنرمندان در بین مردم گفت: هنرمندان می‌توانند نقش بسزایی در فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب و صرفه‌جویی در جامعه ایفا کنند.

به گزارش ایسنا، پنجاه و ششمین محفل طنز قمپز با موضوع ویژه بحران آب با حضور مدیرعامل، معاونین، کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان و طنزپردازانی از شهرهای قم، شیراز و یزد برگزار شد.

مهندس حسن بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در این مراسم با بیان اینکه استان قم به لحاظ شرایط اقلیمی در موقعیت گرم و خشک جغرافیایی گرفته است، اظهار کرد: موضوع تأمین آب به عنوان یکی از دغدغه‌های دائمی و همیشگی در این استان مطرح بوده است.

وی با اشاره بر اینکه رشد جمعیت نیاز آبی شهر را افزایش داده است، تصریح کرد: بر همین اساس و بالاجبار بخشی از نیاز آبی قم از فاصله‌ای در حدود ۳۰۰ کیلومتر تأمین می‌شود که قاعدتاً هزینه‌های زیادی را برای سیستم ایجاد می‌کند.

 بختیاری با تأکید بر اهمیت صرفه‌جویی و مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف یادآور شد: در صورت عدم همکاری مردم قطعاً با چالش‌های بیشتری روبرو خواهیم بود و دغدغه‌های تأمین آب به عنوان یکی از مسائل اساسی، ما را از مباحث توسعه‌ای بازخواهد داشت.

وی با اشاره به نقش مهم و محوری فرهنگ‌سازی در مدیریت مصرف آب تصریح کرد: مجموعه هنرمندان به عنوان یکی از بخش‌های تأثیرگذار جامعه می‌توانند ما را در هدف‌گذاری تأمین آب سالم و پایدار به شهروندان یاری رسانند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم به راه‌اندازی پویش "۱۰ درصد کاهش، یک تابستان آرامش" اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار و اطلاعات، اگر شهروندان ۱۰ درصد در بخش‌های مختلف صرفه‌جویی در مصرف آب داشته باشند تأمین آب پایدار از نظر کمی و کیفی در شهر محقق خواهد شد و تأسیسات آبرسانی نیز کارکرد بهتری خواهند داشت.

وی صرفه‌جویی ۱۰ درصدی مصرف آب را در کاهش شوری مؤثر دانست و عنوان کرد: با توجه به اینکه بخشی از آب قم از چاه‌های داخل شهر که به لحاظ، کیفی شور هستند تأمین می‌شود با کاهش مصرف، برداشت از چاه‌ها نیز کم شده و شوری آب نیز کاهش خواهد یافت.

شعرخوانی طنز با موضوع اهمیت آب، مدیریت مصرف و راهکارهای صرفه‌جویی از جمله بخش‌های این محفل ادبی بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha