• پنجشنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۲۳:۵۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401051310618
  • خبرنگار : 50123

همایش عمان سامانی الگوی مناسبی برای معرفی سایر شخصیت‌های چهارمحال و بختیاری است

همایش عمان سامانی الگوی مناسبی برای معرفی سایر شخصیت‌های چهارمحال و بختیاری است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس بنیاد ایران‌شناسی شعبه چهارمحال و بختیاری گفت: همایش عمان سامانی به جهت شخصیت چند وجهی دینی، مذهبی، حکمی، فلسفی و اخلاقی، الگوی خوبی برای آغاز کار بوده، بنابراین لازم است این کار برای سایر شخصیت‌ها و نام‌آوران استان ادامه داشته باشد.

عباس قنبری در حاشیه اختتامیه همایش بین‌المللی عمان سامانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه در ایام کرونا بخش عمده‌ای از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و هنری به نوعی تعطیل یا بسیار کمرنگ شده بود، از این جهت در دوران پساکرونا دانشکده‌ها، پژوهشکده‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی در حال برگشت به حالت اولیه هستند و گذشته را جبران می‌کنند.

نویسنده و پژوهشگر فرهنگ عامه افزود: در عرف بین‌الملل دانشگاه به عنوان مرکز آموزشی، فرهنگی و پژوهشی محسوب می‌شود که تقارن نام عمان سامانی، ماه محرم و حماسه عاشورا به عنوان نقطه آغازی برای این کار بود.

قنبری گفت: در تمامی شهرستان‌ها و شهرهای استان به اندازه‌ای شخصیت‌های مطرح وجود دارد که به خوبی نتوانسته‌ایم آن‌ها را معرفی کنیم، بنابراین اگر بتوان در حوزه فرهنگ، تاریخ، نام‌آوران و مشاهیر را معرفی کنیم زمینه مناسبی برای آشنایی فرزندان، دانشجویان و پژوهشگران با مشاهیر و مفاخر استان ایجاد خواهد شد، یعنی نسل آینده از مشاهیر و شخصیت‌های برجسته‌ای که می‌توانند الگوهای خوبی برای تحول، پیشرفت و ساخت افراد جدید باشند، بهره‌مند خواهند شد.

نویسنده و پژوهشگر فرهنگ عامه توضیح داد: قطعا همایش عمان سامانی به جهت شخصیت چند وجهی دینی، مذهبی، حکمی، فلسفی و اخلاقی، الگوی خوبی برای آغاز کار بوده، بنابراین لازم است این کار برای سایر شخصیت‌ها و نام‌آوران استان ادامه داشته باشد، البته بنیاد ایران شناسی در کنار سایر موسسات و دستگاه‌های فرهنگی استان و کشور این آمادگی را دارد که در شناخت و معرفی مشاهیر و مفاخر و همکاری و اجرا، گام‌های مفید و موثری بردارد.

وی با تاکید بر اینکه در تاریخ سیاسی و فرهنگی چهارمحال و بختیاری نقطه های روشن بسیاری وجود دارد که می‌تواند دست‌مایه کارهای پژوهشی و فرهنگی باشد، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند از این فرصت استفاده کنند، زیرا چنین اقداماتی است که می‌تواند استان را نمایان‌تر جلوه دهد و از این طریق معرفی شود، از طرفی دانشجویان غیربومی که در این استان تحصیل می‌کنند می‌توانند با مشاهیر و مفاخر ما آشنا شوند، حتی پژوهشگران داخلی و خارجی می‌توانند از این حیث بهره‌مند شوند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha