• پنجشنبه / ۱۲ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401081208284
  • خبرنگار : 50491

رئیس کل دادگستری گلستان عنوان کرد؛

غفلت از توسعه گلستان در سایه خوف‌های نظارتی

غفلت از توسعه گلستان در سایه خوف‌های نظارتی

ایسنا/گلستان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: کارگروه‌های فراقوه‌ای که در استان گلستان تشکیل شده خود به یک معضل مبدل شده و موضوعات توسعه‌ای و گردشگری استان را با چالش مواجه می‌کند.

حیدر آسیابی امروز پنج‌شنبه ۱۲ آبان در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بازرسی گلستان که با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، با گرامیداشت ۱۳ آبان اظهار کرد: شیطنت‌های اخیر آمریکا و مثلث شوم عبری، غربی و عربی نشان می‌دهد که اقدام آن زمان دانش‌آموزان ایرانی در تسخیر لانه جاسوسی اقدام بسیار درستی بوده و این مهم با گذشت چند دهه از انقلاب اسلامی بر همگان مبرهن شده است.

وی به سفر رئیس قوه قضاییه به گلستان اشاره و اظهار کرد: این سفر برای گلستان برکات زیادی داشت و تمامی مشکلات و آسیب‌های استان گلستان بررسی و چاره‌اندیشی شده و گره کور و ۱۹ ساله پروژه پتروشیمی باز شد.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه پس از جلسات و پیگیری‌های متعدد انجام شده، بزرگترین شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمی جایگزین شرکت سابق شده و در حال حاضر روال قانونی و تشریفات اداری آن در حال انجام است، بیان کرد: این شرکت تا یک ماه آینده کار خود را به طور عملی آغاز می کند، پتروشیمی یک پرونده کثیرالشاکی با ۹۰ هزار نفر عضو بود که امیدواریم با رفع موانع حقوقی و قضایی این پروژه بعد از ۱۶ سال از سر گرفته شود.

آسیابی از اختصاص شعبه و قاضی ویژه برای پرونده کثیرالشاکی موج های آبی گنبدکاووس خبر داد و تصریح کرد: پس از برگزاری جلسات متعدد، سرمایه گذار از فرصت داده شده استفاده نکرد و در نتیجه مقرر شد شعبه و قاضی ویژه به این پرونده اختصاص یابد و موضوعات حقوقی و کیفری آن یکجا مورد بررسی قرار گیرد.

وی به وضعیت خلیج گرگان اشاره و اظهار کرد: نخستین جلسه ترک فعل در مسئله خلیج گرگان را دادگستری گلستان در دولت قبل و در جزیره آشوراده و با حضور متولیان امر تشکیل داد و پرونده‌ای در استان تشکیل شده و لایروبی در آن منطقه در حال انجام است.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه طرح سرمایه‌گذاری و گردشگری در آشوراده در حال پیگیری است، گفت: گلستان استانی با ظرفیت بالا است اما متأسفانه همیشه موضوعات توسعه‌ای استان گلستان در سایه خوف های نظارتی مورد غفلت قرار گرفته و هر طرح گردشگری که در آشوراده، روستای زیارت، تله کابین و غیره اجرایی شود با مانع مواجه می‌شود.

آسیابی تأکید کرد: کارگروه‌های فراقوه‌ای که در استان گلستان تشکیل شده خود به یک معضل مبدل شده و هر موضوع توسعه‌ای و گردشگری در استان گلستان با چالش مواجه می‌شود، گلستان علی‌رغم ظرفیت‌های بی شمار جزء استان‌های محروم است و درآمد سرانه آن نصف میانگین کشوری است.

وی به برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره و تصریح کرد: گلستان جزء استان‌های مسئله دار بود و ۲۰ سال ساخت و سازهای غیرمجاز در زیارت اتفاق می‌افتاد که در همین راستا کارگروه فراقوه‌ای تشکیل شد، همچنین یک ایستگاه ایست و بازرسی در ورودی زیارت ایجاد شده تا مانع انتقال مصالح در این روستا شویم.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه حدود هشت ماه است که ساخت و ساز غیرمجاز در روستای زیارت پس از ۲۰ سال به صفر رسیده است، تصریح کرد: ما در کنار این مهم از معیشت ساکنان روستای زیارت غافل نشدیم و چندین جلسه برای گردشگری روستای زیارت برگزار شده است.

آسیابی با بیان اینکه غفلت در حوزه گردشگری موجب شده تا در روستای زیارت ساخت و سازهای غیرمجاز رونق بگیرد، یادآور شد: بیش از ۱۵۰ مورد قلع و قمع در روستای زیارت انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه هر جایی که ورود دستگاه قضا راهگشا بود وارد عمل شدیم، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده پولشویی شش هزار میلیاردی، بیان کرد: در این پرونده فساد مالی که ۱۶۵۰ میلیارد تومان از نظام بانکی برداشت غیرمجاز شد دارای ۱۵۵ جلد و ۳۰ هزار برگ است، در حال حاضر کیفرخواست آن صادر شده و تقریباً ایرادات آن برطرف شده و تا قبل از نوروز حکم قضایی آن در استان صادر می شود.

رئیس کل دادگستری گلستان با تأکید بر اینکه در اغتشاشات هیچ تلفات جانی نداشتیم و کمترین خسارت در سطح کشور متعلق به گلستان بود، خاطرنشان کرد: با هوشیاری مردم گلستان و اقوام و مذاهب مختلف یک مورد هم تجمع در شهرستان های ترکمن‌نشین نداشتیم و تنها در سه شهر استان تجمع اندکی شکل گرفت که خوشبختانه کنترل شده است.

آسیابی، سازمان بازرسی را حامی مدیران ریسک‌پذیر دانست و گفت: مدیر متخلف باید از سازمان بازرسی بترسد اما مدیری که به دنبال خدمت به مردم و رفع مشکلات است سازمان بازرسی حامی و تکیه گاه او خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha