• دوشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401101206776
  • خبرنگار : 30147

شهردار سیدآباد چناران:

۸۰ درصد معابر شهری سیدآباد خاکی است/برای تامین قیر مورد نیاز با مشکلات جدی مواجهیم

۸۰ درصد معابر شهری سیدآباد خاکی است/برای تامین قیر مورد نیاز با مشکلات جدی مواجهیم

ایسنا/خراسان رضوی شهردار سیدآباد چناران از خاکی بودن ۸۰ درصد معابر شهری و ۱۰۰ درصد ضلع جنوبی این شهر خبر داد.

احسان ترمه در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: طی ۱۰ ماه گذشته تمام تلاش مجموعه مدیریت شهری سیدآباد در تامین زیرساخت‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه طی چند روز آینده پروژه عملیات آسفالت معابر شهر سیدآباد به متراژ ۱۱ هزار متر مربع محقق می‌شود، عنوان کرد: پروژه آسفالت شهر سیدآباد باید چند روز قبل محقق می‌شد که به دلیل بدقولی کارخانه آسفالت چناران، این عملیات عمرانی به زودی انجام می‌شود.

شهردار سیدآباد اظهار کرد: به دلیل اینکه قبلا توسعه شهر سیدآباد در ضلع جنوبی بود، طی چند سال اخیر ساخت و سازهای فاقد مجوز در این قسمت از شهر بسیار صورت گرفته است.

وی گفت: وجود ۳۵ درصد بافت متراکم محدوده تجاری شهر در ضلع جنوبی و به تبع ایجاد ۲۰ خیابان و معبر عملا موجب شده شهروندان در زمستان به دلیل تجمع آب‌های سطحی با مشکلات جدی مواجه شوند که برای رفع این معضل طرح مطالعاتی جمع‌آوری آب‌های سطحی انجام شد و به تایید رسید و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

ترمه با بیان اینکه به زودی پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی به طول ۲ کیلومتر کانال شرق به غرب و اجرای جداول و کانال‌ها با اعتبار چهار میلیارد تومان اجرایی می‌شود، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: به دلیل نبود پارک در شهر سیدآباد احداث سوله‌ای با عنوان خانه کودک به مساحت ۱۷۰ متر مربع به طور سرپوشیده با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان برای تجهیز از محل منابع داخلی شهرداری انجام شد و در هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید.

شهردار سیدآباد عنوان کرد: همزمان با هفته دولت امسال آئین کلنگ‌زنی و بهره‌برداری از پنج پروژه انجام شد که اجرای آسفالت معابر، طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی، راه‌اندازی خانه کودک، خانه فرهنگ و... عناوین این طرح‌ها بود.

وی گفت: برای رفع بخشی از نیازهای جوانان این شهر خانه فرهنگ و هنر برای مسائل فرهنگی، مذهبی، برگزاری کلاس‌های مختلف و... به مساحت ۱۲۰ متر مربع و اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان احداث و در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد. در حال حاضر این پروژه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ترمه اظهار کرد: همچنین به زودی در زمینی که به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع در حاشیه جاده سنتو توسط یکی از خیرین اهدا شده، یک پارک محله ایجاد می‌شود. این پروژه تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی از در دست اقدام بودن طرح مطالعاتی رباط شاه‌عباسی در شهر سیدآباد به مساحت ۷۰۰۰ متر خبر داد و بیان کرد: تلاش می‌شود در این زمین پارک زائر و محل اقامتی برای زائران و مسافران احداث شود.

شهردار سیدآباد گفت: برای ارتقاء ایمنی جاده اصلی شهرستان، تامین روشنایی این محور با ۲ میلیارد تومان اعتبار در دستور کار قرار گرفته که از طریق وزارت راه و شهرسازی به زودی مناقصه آن برگزار خواهد شد و پس از معرفی پیمانکار، با مشارکت شهرداری روشنایی ۲.۵ کیلومتر از محدوده خدماتی شهر سیدآباد تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: لاین کندروی جاده آسیایی نیاز به بهسازی و روکش کامل آسفالت قرار دارد.

ترمه گفت: با این سهمیه اندک قیری که به سیدآباد اختصاص می‌یابد، قطعا مشکلات‌مان رفع نمی‌شود. برای آسفالت تمام معابر نیاز به تخصیص قیر بیشتری داریم.

وی افزود: پارسال فقط ۹۲ تن قیر رایگان به شهر ۷۰۰۰ نفری تازه‌تاسیس سیدآباد اختصاص یافت که این میزان امسال به ۱۱۵ تن رسید. برای اجرای ۹۲ تن قیر که ۱۸۰۰ تن آسفالت می‌توان با آن احداث کرد، به ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیریت شهری سیدآباد بیان کرد: با توجه به اینکه هر تن قیر در بورس ۱۱ میلیون تومان قیمت دارد، شهرداری سیدآباد برای تامین قیر مورد نیاز با مشکلات جدی مواجه است. از این رو نیاز است مسئولان استانی توجه جدی‌تری در تخصیص اعتبارات بیشتر به این شهر تازه‌تاسیس داشته باشند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه آسفالت شهر آزاردهنده شده، تلاش می‌شود هر چه زودتر عملیات آسفالت اجرایی شود. البته با ۱۱ هزار متر مربعی که از معابر آسفالت خواهد شد، فقط مشکل بخشی از شهر رفع می‌شود.

سیدآباد چناران ۷۲۰۰ نفر جمعیت دارد و در ۶۰ کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.

این شهر از توابع شهرستان چناران خراسان رضوی است که شهریور ماه ۱۴۰۰ از روستا به شهر ارتقا یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha