• یکشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401120704728
  • خبرنگار : 50295

جشنواره کتابخوانی رضوی، جشنواره‌ای برای دوستداران امام رضا (ع)

جشنواره کتابخوانی رضوی، جشنواره‌ای برای دوستداران امام رضا (ع)

ایسنا/زنجان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه و آموزه‌های آن‌ها با گسترش فعالیت‌های کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع) یکی از اهداف برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی است.

محمد رضاخانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، اظهار کرد: دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است که برگزار می‌شود.

وی افزود: دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف جهت دهی به بسترهای زلال و جاری آفرینش‌های فرهنگی و هنری تمامی هنرمندان و فرهیختگان مشتاق امام رضا (ع) در قالب کتابخوانی و غالب‌های هنری با محوریت کتاب‌هایی که وجود دارد می‌توانند شرکت کنند.

این مسئول تصریح کرد: در این دوره از جشنواره یک بخش ویژه هنری با محوریت کتاب؛ ۵ حدیث از امام حسن عسگری (ع) اضافه شده که شامل رشته‌های هنرهای تجسمی، دست سازه، داستان، شعر و هنرهای دیجیتال است.

رضاخانی ادامه داد: اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه و آموزه‌های آن‌ها با گسترش فعالیت‌های کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع)، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) ،تولید محتوای ادبی و هنری کتابی محور با فرهنگ معصومین در جامعه اهداف اصلی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی است.

وی با بیان اینکه موضوعات جشنواره امام رضا (ع) و امام حسن عسگری (ع) است که علاقه‌مندان در قالب گروهی، خانوادگی و فردی به صورت مکتوب یا الکترونیکی می‌توانند شرکت کنند، خاطرنشان کرد: گروه سنی جشنواره نیز شامل گروه خردسال (سنین کمتر از ۷ سال)، کودک (۸ تا ۱۲ سال)، نوجوان (۱۳ تا ۱۷ سال) و گروه جوان و بزرگسال برای سنین بالای ۱۸ سال است. همچنین علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره می‌توانند تا یکم تیرماه ۱۴۰۲ از طریق آدرس http://razavi.samakpl.ir اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha