به گزارش ایسنا حجتالله الماسی در نشست مجازی و گفتوگوی زنده معاون پرورشی و فرهنگی با مشاوران، معاونان و مربیان پرورشی مدارس سراسر کشور با بیان اینکه باید برای انجام فعالیتهای پرورشی الگوسازی انجام شود، گفت: خط مشیهای کلی را باید به استانها ارائه کرد تا با استفاده از رویکردهای معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، سعی و تلاش های خود را انجام دهند. امیدوارم از این پس شاهد فعالیتهای پرورشی باشیم که موجب ایجاد شور، نشاط، جنب و جوش در مدارس کشور شود.
وی با خاطرنشان کردن این موضوع که بدون شناخت مخاطب نمیتوان برای او برنامه داشت، اظهار کرد: مخاطب ویژه ما که جامعه دانشآموزی است، ویژگیهای خاصی دارد. به جز مواردی مانند هوشمند بودن این نسل و اینکه دهه هشتادیها نسل «زد» هستند، نکته مهم این است که بچههای نسل فعلی به صورت گسترده در فضای مجازی فعال هستند اما در اجتماعات نسبت به نسلهای قبلی حضور کمرنگتری دارند. در واقع آنها احساس تنهایی بیشتری در فضای حقیقی دارند.
مدیرکل حوزه وزارتی آموزش و پرورش با یادآور شدن این موضوع که یادگیری، رشد و فعالیت در بستر اجتماعی صورت میپذیرد، اظهارکرد: میل و گرایش به سمت فعالیتهای انفرادی درون نسل فعلی بسیار افزایش یافته ئ رسالت ما این است که اجتماعات یادگیری و رشد را بیشتر کنیم. اگر نتوانیم اجتماعات فرهنگی و تربیتی را تقویت کنیم، تقویت کننده حس تنهایی این بچهها خواهیم بود.
الماسی افزود: رسانههای دیجیتال دیگر ابزاری برای سرگرمی نیستند بلکه فرهنگساز شدهاند، طراحان این محیط کسانی نیستند که به محیط و تمدن تاریخی ما توجه داشته باشند و حتی در تلاش برای تضعیف هستند. بهترین راه برای کشاندن دانشآموزان از محیط انفرادی به اجتماع، فعالیتهای پرورشی است. باید آگاه بود که میدان عمل ما امروز میدان حضوری است.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، اصغرباقرزاده - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش- نیز گفت: کاری که مربیان، خانوادهها و مشاوران انجام میدهند یک ذکر عملی است.
انتهای پیام
نظرات