• جمعه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402011807988
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

معاون دادگستری استان تاکید کرد

ممنوعیت نصب شیر سنگی در قبرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد

ممنوعیت نصب شیر سنگی در قبرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نصب پیکره شیر سنگی در قبرستان‌های این استان ممنوع شد.

سید عیسی حسنی در جمع خبرنگاران، افزود: رصد میدانی از سنگ قبر سازی‌ها و آرامستان‌های استان و تأکیدات امام جمعه، حکایت از بدعتی جدید در خصوص تشریفات تدفین و قبر و بارگاه‌سازی برای اموات در استان خاصه مرکز استان توسط سنگ تراشی‌ها دارد.

وی اظهارکرد: مدتی است که پیکره شیر و حیوانات دیگر برای نصب بر روی قبور آماده‌سازی و تراشیده و در اختیار و منظر مردم قرار گرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: متأسفانه عده‌ای هم بدون توجه به ریشه‌های موضوع و بدعت بودن و فاقد هرگونه مبنای دینی و شرعی، عرفی و حتی قانونی بودن مبادرت به صرف هزینه‌های گزاف و نصب بر قبور کردند.

حسنی تصریح کرد: از آنجایی که این موضوع بر خلاف رویه فرهنگ و آداب رسوم استان و فاقد هرگونه مبنای شرعی و دینی بوده و جز ترویج خرافات و البته تحمیل هزینه‌های گزاف بر گُرده مردم به‌ویژه خانواده‌های فقیر و دارای یتیم، منفعتی نه برای خانواده‌ای، قبیله‌ای و حتی اموات ندارد، به عنوان بدعت در حال گسترش است، بنابراین باید سریعاً جمع آوری و مدیریت شود.

وی ادامه داد: در راستای پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی از وقوع جرم و جلوگیری از شیوع هرگونه بدعت و خرافات در جامعه حداکثر ظرف یک هفته، به سنگ فروشی‌ها و سنگ تراشی‌های شهرستان‌های استان اعلام می‌کنیم تا از هرگونه پیکر تراشی یا فروش یا عرضه چنین پیکره‌هایی امتناع و اجتناب کرده و سریعاً نسبت به جمع آوری آن‌ها اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پس از یک هفته به صورت میدانی، این موضوع بررسی و تک تک محل‌های عرضه مورد بازرسی قرار می‌گیرند و در صورت ملاحظه یا مشاهده هرگونه پیکر نسبت به جمع‌آوری و معدوم‌سازی آن‌ها اقدام و پرونده قضائی برای متخلفین در دادستانی مرکز استان تشکیل خواهد شد و عواقب برعهده متخلفین است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha