• سه‌شنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402012210682
  • خبرنگار : 50562

اگر از تاثیرات مخرب رسانه‌های دیجیتال بر فرزندان خود می‌ترسید؛

«مادران رسانه‌ای، پدران دیجیتال» را بخوانید

«مادران رسانه‌ای، پدران دیجیتال» را بخوانید

ایسنا/خوزستان کتاب «مادران رسانه‌ای، پدران دیجیتال» (رویکردی نوین و علمی به فرزندپروری در عصر دیجیتال) نوشته یلدا اولز با ترجمه راضیه نیک‌طلب در بازار کتاب است.

به گزارش ایسنا، اگر جزو مادر و پدرهایی هستید که می‌ترسند رسانه‌های دیجیتال تاثیراتی مخرب بر فرزندانشان بگذارند، کتاب «مادران رسانه‌ای، پدران دیجیتال» کمک‌تان می‌کند که این ترس را از خود دور کنید و منطقی‌تر و با خیالی آسوده‌تر با دنیای دیجیتالی فرزندانتان مواجه شوید. کتاب «مادران رسانه‌ای، پدران دیجیتال: رویکردی نوین و علمی به فرزندپروری در عصر دیجیتال»، از ترس و نگرانی‌ای رایج در دنیای امروز سخن می‌گوید؛ ترس و نگرانیِ والدین از اینکه استفاده افراطی فرزندانشان از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های ویدئویی بر سلامت آن‌ها تاثیری منفی بگذارد و آن‌ها را به سمت خشونت و دیگر اعمال و رفتارهای ضداجتماعی و آسیب‌زا سوق دهد.

یلدا اولز در کتاب «مادران رسانه‌ای، پدران دیجیتال»، براساس پژوهش‌های علمی، به مادرها و پدرها می‌گوید که چنین ترس‌هایی بی‌مورد است و آن‌ها می‌توانند به جای وحشت‌زدگی در برابر رسانه‌های دیجیتال و ذوب‌شدگی فرزندانشان در این رسانه‌ها، شیوه‌ تعامل با بچه‌های عصر دیجیتال را بیاموزند و با به دست آوردن دیدگاهی منطقی و معقول و متعادل نسبت به رسانه‌های دیجیتال و تاثیرات آن‌ها، فرزندانشان را طبق الگوهای اجتماعی و فردی‌ای که می‌خواهند پرورش دهند.

کتاب «مادران رسانه‌ای، پدران دیجیتال» همچنین می‌تواند برای مربیان کودک و آن‌ها که کارشان آموزش کودکان و نوجوانان است مفید و آموزنده باشد.

دکتر مایکل اچ. اِلوین در وصف این کتاب و درباره ضرورت مطالعه آن می‌گوید: «مادران رسانه‌ای و پدران دیجیتال شامل تمام آن چیزهایی است که هر پدر یا مادری در رویارویی فرزندش با «غرب وحشی دیجیتال» به‌ شدت به آن نیاز دارد. یلدا اولز هوشمندانه تحقیقات نوین، داستان‌سرایی جذاب و توصیه‌های عملی را با هم ترکیب کرده است. هر پدر یا مادری که برای مقابله با چالش فرهنگ رسانه تلاش می‌کند حتما این کتاب را بخواند؛ چالشی که آمده است تا بماند.»

یلدا تی. اولز، پژوهشگر دنیای دیجیتال کودکان است و نتایج تحقیقاتش در این زمینه، علاوه بر نشریات علمی و تخصصی، در نشریات «تایم» و «نیویورک تایمز» نیز منتشر می‌شود. او همچنین از متخصصان صنعت سرگرمی است و در هالیوود نیز به عنوان داستان‌سرا کار کرده است. کتاب «مادران رسانه‌ای، پدران دیجیتال» از کتاب‌های پرفروش اوست.

بنوبوک در معرفی این کتاب نوشته است:

یلدا اولز در کتاب «مادران رسانه‌ای، پدران دیجیتال» آنچه از تجربه‌های شخصی‌اش به عنوان یک مادر و مطالعات و پژوهش‌های علمی‌اش به عنوان یک متخصص در باب فرزندپروری در عصر رسانه‌های دیجیتال و تأثیر این رسانه‌ها بر کودکان و نوجوانان آموخته است، به زبانی ساده و شیرین و با نقل مثال‌هایی از زندگی شخصی خود و نیز ارایۀ آمار و ارقام با مخاطبانش در میان می‌گذارد. او در کتاب «مادران رسانه‌ای، پدران دیجیتال» می‌کوشد با نگاهی واقع‌بینانه به پدیده فراگیر رسانه‌های دیجیتال و تأثیر آن‌ها بر کودکان و نوجوانان بپردازد و همچنین به والدین آموزش دهد که به جای فرار از پذیرشِ اجتناب‌ناپذیری حضور فراگیر رسانه‌های دیجیتال در زندگی امروز، با نگاهی منعطف سازوکار این رسانه‌ها را یاد بگیرند و بر آن‌ها مسلط شوند و نیز برای ارتباط و تعامل با فرزندانشان وقت بگذارند.

«مادران رسانه‌ای، پدران دیجیتال» را بخوانید

اولز که تجربه کار در هالیوود و در عرصه سینما را نیز پشت سر دارد در هالیوود به عنوان داستان‌سرا کار کرده است، در کتاب «مادران رسانه‌ای، پدران دیجیتال» هر کجا که اقتضا می‌کند از فیلم‌ها و داستان‌سرایی وام می‌گیرد و به فیلم‌های مختلف ارجاع می‌دهد. او مقدمه کتاب خود را با یادآوری این نکته آغاز می‌کند که در قرن نوزدهم والدین همان‌قدر نگران اشتیاق فرزندان‌شان به رمان‌خوانی و از جمله اشتیاق‌شان به خواندن رمان‌های جین آستین بوده‌اند که والدین امروزی بابت اشتیاق فرزندان‌شان به رسانه‌های دیجیتال نگران‌اند.

راضیه نیک‌طلب متولد ۱۳۵۸ است. او کتاب «چطور دنیای بهتری بسازیم» را هم به فارسی ترجمه کرده است.

کتاب «مادران رسانه‌ای، پدران دیجیتال» از پیشگفتاری به‌قلم جیمز پی. استیر، بنیان‌گذار و مدیرعامل سازمان رسانه هوشمند، مقدمه‌ای به‌قلم نویسنده، ۹ فصل و یک موخره تشکیل شده است. فصل‌های نه‌گانه کتاب در سه بخش تنظیم شده‌اند که عبارتند از: «اصول اولیه»، «رسانه‌های اجتماعی» و «یادگیری». در این کتاب مباحث مختلف مربوط به رسانه‌های دیجیتال و فرزندپروری در عصر دیجیتال مورد بررسی قرار گرفته‌اند و علاوه بر طرح مفصلِ این مباحث، فشرده‌ای از هر بحث نیز ارایه شده است.

عنوان‌های فصل‌های نه‌گانه کتاب «مادران رسانه‌ای، پدران دیجیتال» عبارتند از: «فرزندپروری در عصر دیجیتال»، «زمان مناسب برای رویارویی نوزادان و نوپایان با صفحه نمایش»، «عصر تلفن همراه»، «مغز دیجیتال»، «رسانه‌های اجتماعی و روابط اجتماعی»، «شهرت، فومو (ترس از دست دادن) و سلفی»، «یادگیری در عصر دیجیتال»، «آموزش در عصر دیجیتال» و «بازی‌های ویدئویی و یادگیری».

کتاب «مادران رسانه‌ای، پدران دیجیتال» در ۲۸۸ صفحه و با قیمت ۵۲ هزار تومان در انتشارات اگر درآمده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha