• چهارشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402020602997
  • خبرنگار : 50491

رئیس سازمان صمت گلستان:

۳۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشت/ رشد ۲۶ درصدی صادرات در گلستان

۳۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشت/ رشد ۲۶ درصدی صادرات در گلستان

ایسنا/گلستان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان  با بیان اینکه یک هزار و ۱۳۰ واحد صنعتی در استان گلستان وجود دارد، گفت: در سال ۱۴۰۱، ۳۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشت.

درویشعلی حسن‌زاده امروز چهارشنبه ۶ اردیبهشت در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: در سال گذشته در حوزه صنعت ۱۱۵ واحد صنعتی با اشتغالزایی سه هزار و ۶۳۳ نفر در استان گلستان راه‌اندازی شده است.

وی از صدور۳۵۹ فقره جواز تاسیس با پیش‌بینی اشتغالزایی برای ۹ هزار و ۴۶۳ در گلستان خبر داد و افزود: سال گذشته از ۳۰ هزار تعهد اشتغال گلستان، اشتغالزایی ۱۰ هزار نفر به صمت گلستان واگذار شد که ۱۱ هزار و ۱۰۶ شغل در سامانه رصد وزارت کار ثبت شده و نسبت به هدفگذاری رشد ۱۱ درصدی داشت، همچنین راستی‌آزمایی انجام‌شده بیش از ۷۰ درصد اشتغال این بخش را تایید کرده است‌.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان به آخرین وضعیت احیای واحدهای راکد و غیرفعال صنعتی اشاره کرد و توضیح داد: در بخش صنعت و معدن ۳۰ واحد راکد با اشتغالزایی برای ۳۱۰ نفر احیاء شده و به چرخه تولید بازگشت، همچنین ۷۰ واحد صنعتی که زیر ظرفیت ۵۰ درصد فعالیت می‌کرد فعالیت این واحدها با حمایت‌های انجام‌شده به بالای ۵۰ درصد ظرفیت ارتقا پیدا کرد.

به گفته حسن‌زاده؛ یک هزار و ۱۳۰ واحد صنعتی در استان گلستان وجود دارد که حدود ۶۰ درصد آنها با ظرفیت بیش از ۵۰ درصد فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه حمایت از بخش صنعت صدور معافیت گمرکی ماشین‌آلات مستعمل به‌منظور بهبود خط تولید و ماشین‌آلات در دستور کار قرار گرفت، یادآور شد: در این بخش ۱۵ فقره معافیت به ارزش یک میلیون و ۶۱۸ هزار یورو صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان به آخرین وضعیت گلستان در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی اشاره کرد و توضیح داد: 
در سال گذشته جواز تاسیس مجتمع دخانیاتی صادر شده که پیش‌بینی آورده آن ۱۰۰ میلیون دلار است.

حسن‌زاده با بیان اینکه ۱۸۵ واحدِ در حال احداث صنعتی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد وجود دارد که از این تعداد ۵۰ درصد تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: درصدد هستیم در حوزه احیای واحدهای راکد همچون سال گذشته فعالیت داشته باشیم.

وی متذکر شد: برخی از واحدهای صنعتی قابلیت احیا ندارند و برخی از واحدها با مشکلات مدیریتی و شراکتی مواجه‌اند اما پیگیری مشکل واحدهایی که با مشکل مواد اولیه، چالش‌های تسهیلاتی و بانکی و امثال آن دست و پنجه نرم  می‌کنند در دستور کار ما قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، میزان صادرات استان گلستان طی سال گذشته را ۲۳۵ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: هدفگذاری ما در حوزه صادرات ۲۱۰ میلیون دلار بود که خوشبختانه ۲۶ درصد رشد داشت.
 
حسن‌زاده با بیان اینکه تعداد مقاصد صادراتی گلستان که در سال گذشته صادرات اتفاق افتاد ۳۳ کشور است، خاطرنشان کرد: ترکمنستان، قزاقستان، عراق، افغانستان، رومانی و بلغارستان ۶ کشور اول برای صادرات محصولات از گلستان بودند، همچنین ۶ قلم اول برای صادرات لبنیات، پلی‌استایرن، آهن‌آلات، ید، نئوپان و خوراک آبزیان بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha