• شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402022314548
  • خبرنگار : 50093

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی خبر داد

ازسرگیری سفرهای زیارتی سوریه در گروی ارائه بسته‌های قیمتی شرکت‌های هواپیمایی

ازسرگیری سفرهای زیارتی سوریه در گروی ارائه بسته‌های قیمتی شرکت‌های هواپیمایی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: مشکلات پروازی از جمله دلایلی بود که به لغو پروازهای سوریه از ایران منجر شد اما در حال حاضر و با توجه به توافق اولیه ۲ کشور باید منتظر ماند و دید که آیا شرکت‌های هواپیمای ایران در صورت ارزان بودن هزینه‌های سفر تمایل به برقراری این سفر دارند یا خیر.

عباس خداشناس در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص از سرگیری پروازهای سوریه از مشهد اظهار کرد: هنوز اقدام به خصوصی به صورت قطعی صورت نگرفته است. تنها استانی که قبلا به صورت مجزا به سوریه پرواز داشت، خراسان رضوی بود. با توجه به اینکه هنوز جزییات از سرگیری پروازهای سوریه و آغاز سفرهای زیارتی به این کشور اعلام نشده، نمی‌توان خبر دقیقی اعلام کرد.

وی افزود: آمار دقیقی از میزان زائران وجود ندارد. پیش از لغو سفرهای زیارتی سوریه، هفته‌ای یک پرواز از مشهد به دمشق داشتیم. اینکه پروازهای سوریه آغاز شده و با چه قیمتی قرار است، ارائه شود و همچنین بسته‌های زیارتی برای زائران با چه نرخ‌هایی فراهم شود، هنوز از پایتخت مشخص و قطعی نشده است.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: یک توافق اولیه میان ۲ کشور صورت گرفته که پیش از آن هم مشکلی وجود نداشته است. مشکلی که بابت لغو سفرهای سوریه به وجود آمده بود، به دلیل مشکلات پروازی به سوریه بود. باید منتظر هماهنگی و تاییدیه امنیتی پروازها به سوریه باشیم. همچنین باید منتظر بمانیم که اگر هزینه پروازهای ایران به سوریه ارزان باشد، شرکت‌های هواپیمایی تمایل به برقراری این سفر را دارند یا خیر.

خداشناس تصریح کرد: پیش از این که سفرهای سوریه برقرار بود، شرکت‌ هواپمیایی قیمت پروازهای سوریه را به ۲۰ میلیون تومان رساندند. با این قیمت نمی‌توانستیم به توافق برسیم. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم ثمرات توافق میان ۲ کشور چگونه است؛ حتی شاید شرکت هواپیمیایی سوریه موضوع جابه‌جایی زائران را انجام دهد و یا سازمان هواپیمایی ایران قیمت مناسبتری برای پروازهای سوریه ارائه کند.

در جریان سفر رئیس‌جمهور کشورمان به سوریه در حوزه گردشگری مذهبی توافقاتی صورت گرفت و بنا شد بر اساس آن در اسرع وقت شرایط سفر زائران ایرانی به سوریه فراهم شود. در نتیجه قرار است اولین پرواز اعزامی زائران ایران به سوریه در ۱۵ خرداد انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha