• دوشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402022516271
  • خبرنگار : 50093

یک مقام نظامی پاسخ داد

نزاجا چگونه می‌تواند در مهار تورم و رشد تولید نقش‌آفرینی کند؟

نزاجا چگونه می‌تواند در مهار تورم و رشد تولید نقش‌آفرینی کند؟

ایسنا/خراسان رضوی فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی نزاجا با اشاره به نقش اساسی رشد نقدینگی در افزایش تورم، بر لزوم جذب نقدینگی موجود در دست برخی از کارکنان پایور و وظیفه ارتش اشاره کرد و گفت: بهتر است یگان‌های مهندسی با در نظر گرفتن اهرم‌های تشویقی مانند سود مطمئن بر سرمایه اولیه، اعطای مرخصی تشویقی بلندمدت، ترفیع درجه و... سعی در جذب سرمایه کارکنان پایور و وظیفه توانمند داشته‌ باشد.

امیر سرتیپ دوم احمد اکبری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نقش نیروی زمینی ارتش در «مهار تورم و رشد تولید» اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به واسطه خدمت مقدس سربازی با قشر فعال و تاثیرگذار جامعه یعنی جوانان سروکار دارد. این جوانان هستند که سردمدار مبارزه با مشکلات و معضلات جامعه و انقلاب اند. همان‌طور که گره‌های مختلف تاریخ ۴۰ ساله انقلاب همچون جنگ تحمیلی به دست جوانان غیور این مرز و بوم باز شد، راه برون‌رفت از شرایط تورمی و رسیدن به پیشرفت تولید نیز در دست همین جوانان است. بر این اساس باید روحیه خودباوری، اعتماد به نفس، کار جهادی و اعتماد به انقلاب را در درون جوانان ایران زنده کرد.

وی ادامه داد: دوره دو ساله خدمت مقدس سربازی و قرارگیری عناصر جوان در کنار فرماندهان معتقد و انقلابی نزاجا فرصت ارزشمندی است تا جوانان به نرم‌افزارهای فکری و اعتقادی لازم برای رشد تولید و مهار تورم مجهز شوند و پس از اتمام خدمت سربازی به کار و تلاش مضاعف، تولید ملی، دلسوزی برای انقلاب و جامعه و دیگر راهکارهای موثر برای تعالی اقتصاد بپردازند.

این مقام نظامی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به جوانان باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد، عنوان کرد خوشبختانه مسئولان نزاجا با آموزش‌های ضمن خدمت، این سیاست‌ها را تا حد زیادی در دوره خدمت سربازی به مرحله اجرا رسانده‌اند.

اکبری با اشاره به اینکه باید نقدینگی کارکنان نزاجا به سمت فعالیت‌های اقتصادی مولد و تولید هدایت شود، خاطرنشان کرد: افراد در تصمیم‌گیری‌های خود در خصوص تخصیص منابع و دارایی‌ها به دنبال بازدهی بیشتر هستند. این موضوع به وضوح در رفتار جمعی سال‌های اخیر مردم کشور قابل مشاهده بوده است. بازارهای پرسودی همچون طلا، ارز و خودرو با بازدهی‌های غیرمنطقی روز به روز رونق یافته و حجم مبادلات آن بالا رفته و رشد نقدینگی باعث رونق دلالی و سفته‌بازی شده است.

وی اضافه کرد: راه‌های مختلفی برای هدایت نقدینگی وجود دارد؛ برای مثال تمرکز بر نقش توزیعی مالیات، افزایش شفافیت و کیفیت در تسهیلات اعطایی بانک‌ها و سیاست‌های تشویقی دولت جهت سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های اقتصادی از جمله این موارد هستند. حال با توجه به ظرفیت‌ها و محدودیت‌های نزاجا و یگان‌های مهندسی رزمی باید به این مساله اندیشید که چگونه می‌توان نقدینگی موجود در دست برخی از کارکنان پایور و وظیفه را در جهت مهار تورم و بهبود تولید هدایت نمود.

فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی نزاجا ادامه داد: با توجه به اینکه یگان‌های مهندسی عمدتا به پروژه‌های مختلف عمرانی و محرومیت‌زدایی مبادرت می‌ورزند، برای تامین هزینه‌های خود به جذب سرمایه نیاز دارند. در چنین مواردی مطلوب به نظر می‌رسد تا سازمان یا یگان مهندسی رزمی مرتبط، با در نظر گرفتن اهرم‌های تشویقی مانند سود مطمئن بر سرمایه اولیه، اعطای مرخصی تشویقی بلندمدت، ترفیع درجه و... سعی در جذب سرمایه کارکنان پایور و وظیفه توانمند داشته‌باشد.

اکبری اضافه کرد: همچنین با توجه به نیاز نزاجا و یگان‌های مهندسی رزمی به ساخت انبوه تجهیزات و ادوات زرهی، در قالب پژوهش‌ها پیشنهاداتی مطرح شده تا سازمان با فروش اوراق بهادار، کارکنان خود را به همکاری در تولید این ادوات ترغیب کند و آن‌ها را شریک سود خود گرداند.

وی اضافه کرد: از دیگر پیشنهادات مطرح شده می‌توان به تشکیل و حمایت اساسی صندوق ذخیره بازنشستگان نزاجا از بازنشستگان این سازمان اشاره کرد که با اعطای تسهیلات شفاف جهت راه‌اندازی جریان تولید می‌تواند نقش موثری در افزایش تولید ملی داشته باشد. بالاخص که با این کار دوران بازنشستگی افراد به دورانی بیهوده و باطل تبدیل نمی‌شود و حتی فرد، منبع موثر درآمد و باعث افزایش سطح رفاه و رضایتمندی خانواده خویش نیز خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha