• پنجشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۱:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402022818304
  • خبرنگار : 50253

بزرگترین طرح استعدادیابی بازی‌های بومی‌محلی خراسان رضوی در قوچان آغاز شد

بزرگترین طرح استعدادیابی بازی‌های بومی‌محلی خراسان رضوی در قوچان آغاز شد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی‌محلی خراسان رضوی از آغاز بزرگترین طرح استعدادیابی بازی‌های بومی‌محلی این استان در  شهرستان قوچان خبر داد.

محمدرضا خوش‌باطن امروز پنجشنبه، ۲۸ اردیبهشت‌ ماه، در حاشیه آیین افتتاح طرح استعدادیابی دختران نوجوان در رشته هفت‌سنگ که در روستای علی‌آباد شهرستان قوچان برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: طرح بزرگ استعدادیابی برای نوجوانان دختر و پسر در ۸۰ بخش خراسان رضوی اجرا خواهد شد.

وی عنوان کرد: در راستای تحقق فرمان‌ مقام معظم رهبری مبنی بر توجه و احیاء بازی‌های بومی‌محلی و سنتی طرح بزرگ استعدادیابی نوجوانان دختر و پسر در استان خراسان رضوی اجرا می‌شود.

وی افزود: امروز شاهد آغاز این رویداد بزرگ در  روستای علی‌آباد از توابع شهرستان قوچان هستیم و به مرور طی ۶ ماه آینده با حضور ۱۶۰۰ دختر و پسر این طرح ادامه خواهد یافت.

رئیس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی‌محلی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در مرحله نخست طرح استعدادیابی تنها در رشته هفت‌سنگ انجام می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح تجهیز خانه‌های ورزش روستایی گفت: تا امروز در خراسان رضوی ۴۸۰ روستا تجهیز و وسایلی همچون میز پینگ‌پنگ، شطرنج، تاتامی و... در اختیار ورزشکاران قرار گرفته است.

خوش‌باطن اظهار کرد: اجرای این طرح در سال جاری به‌ صورت مشارکتی انجام می‌شود؛ به این ترتیب برای تجهیز خانه‌های ورزش روستایی، هر روستایی که بتواند ۱۰میلیون تومان مشارکت کند، همان میزان هم توسط هیات ورزش‌های روستایی کمک می‌شود.

وی با اعلام خبر اعزام رضا عرب‌خائسی، ورزشکار قوچانی رشته چوب‌کشی و دارنده عنوان قهرمانی در سطح ملی، به مسابقات جهانی مغولستان، گفت: تجهیز خانه‌های ورزش روستایی، اجرای طرح استعدادیابی در چندین رشته بومی و محلی و اعزام قهرمانان به مسابقات کشوری و تیم ملی از اولویت‌های هیات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha