• دوشنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402030100244
  • خبرنگار : 30147

فرماندار شهرستان فریمان:

زلزله سفیدسنگ خسارت جانی و مالی نداشته است

زلزله سفیدسنگ خسارت جانی و مالی نداشته است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار شهرستان فریمان گفت: در ساعت ۱.۱۵ بامداد زلزله‌ای ۴.۴ ریشتری در منطقه سفیدسنگ رخ داد که در پی وقوع آن بلافاصله دستورات لازم صادر شد. تا به حال گزارشی مبنی بر وقوع خسارت جانی و مالی دریافت نشده است.

 حمید اکبری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه بلافاصله پس از وقوع زلزله سفیدسنگ دستگاه‌های مدیریت بحران و گروه‌های ارزیاب به حالت آماده‌باش درآمده و فعالیت خود را آغاز کردند، خاطرنشان کرد: در بررسی و ارزیابی‌های انجام شده از طریق بخشداران، اعضاء شوراهای شهری و روستایی، دهیاران و هلال احمر مشخص شد این زمین‌لرزه هیچگونه خسارت مالی و جانی نداشته و هیچ گزارشی مبنی بر وقوع خسارت نیز دریافت نشده است.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های امدادی همچنان در حالت آماده‌باش بوده و آماده ارائه خدمات احتمالی هستند.

فرماندار شهرستان فریمان با بیان اینکه در پی وقوع زلزله بامداد امروز مردم کمی ترسیده بودند، گفت: به همین دلیل حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه‌ را بیرون از منازل سپری کرده و سپس بدون مشکل به داخل خانه‌های خود بازگشتند. تاکنون در منطقه سفیدسنگ ضمن ارائه آموزش‌های لازم به شهروندان مانورهای زلزله نیز برگزار شده است. هفته آینده هم مانور زلزله دیگری در منطقه سفیدسنگ برگزار می‌شود.

وی افزود: هرچند مقاوم‌سازی منازل مسکونی در دستور کار قرار دارد و هرچقدر هم مردم در این مسیر همراهی داشته باشند اما از آنان تقاضا می‌کنیم مانند همیشه نسبت به هشدارهایی که در زمان زلزله از سوی نیروهای هلال احمر و بنیاد مسکن مبنی بر مقاوم‌سازی منازل روستایی صادر می‌شود، همکاری داشته باشند.

به گزارش ایسنا، مرکز لرزه‌نگاری کشوری در ارزیابی اولیه خود اعلام کرد این زلزله ساعت ۱.۱۵ بامداد دوشنبه، یک خرداد ۱۴۰۲، با بزرگی ۴.۴ ریشتر در عمق هفت کیلومتری زمین رخ داده و در بخش‌هایی از خراسان رضوی از جمله سفیدسنگ، نصرآباد و قلندرآباد احساس شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha