• چهارشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402030301845
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد:

آزادسازی خرمشهر در تاریخ پر افتخار ۸ سال دفاع مقدس ماندگار است

آزادسازی خرمشهر در تاریخ پر افتخار ۸ سال دفاع مقدس ماندگار است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: آزاد سازی خرمشهر در تاریخ پر افتخار ۸ سال دفاع مقدس ماندگار است.

سردار حمید خرم‌دل روز چهارشنبه سوم خرداد ماه ۱۴۰۲ در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر که در محل صبحگاه سپاه فتح استان برگزار شد، افزود: یکی از نکات مهم در آزاد سازی خرمشهر، اتحاد بود.

وی با بیان اینکه در آن برهه از زمان اتحادی بین همه نیروهای نظامی انقلاب اسلامی شکل گرفت، تصریح کرد: نکته دیگر بیانات مهم رهبر معظم انقلاب بود که خرمشهرها در پیش است.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: حرکت بر مدار اتحاد و اقتدار فتح خرمشهرهای دیگر در هر محوری را رقم می‌زند.

خرم دل خدا محوری را از مهمترین دلایل آزادی خرمشهر دانست و تصریح کرد: بازپس گیری خرمشهر توسط جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم قلمداد می‌شد.

وی با اشاره به اینکه در طول دفاع مقدس روزهای پیروزمند زیادی داشتیم، بیان کرد: عملیات بیت المقدس یکی از ممتازترین عملیات‌های جنگ هشت ساله است.

آزاد سازی خرمشهر در تاریخ پر افتخار ۸ سال دفاع مقدس ماندگار است

آیت‌الله سیدنصیرحسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج نیز در ادامه، ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، یاد و خاطره شهدا و دهه کرامت گفت: ما در شرایطی انقلاب کردیم که همه جبهه استکبار و استعمار و کسانی که علیه دین خدا ضدیت داشتند علیه ما بودند، اما چون انقلاب ما انقلاب الهی و آرمان‌های او تحقق احکام خدا و قرآن بود خداوند ما را یاری کرد و شاید کسی تصور نمی‌کرد این انقلاب به این زودی پیروز شود.

وی افزود: تلاش‌هایی بسیار و هزینه‌های زیادی دادند و شخصیت‌های برجسته زیادی را ترور کردند و جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل کردند اما نتوانستند به انقلاب ما را آسیب برسانند.

حسینی اظهارکرد: تنها چیزی که کمک کرد و پایدار شدیم، این بود که ما برای یاری دین خدا آمده بودیم و خداوند وعده داده بود که دین مرا یاری کنید تا شما را یاری کنم (إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم) و آنها نه تنها نتواستند ما را شکست دهند بلکه شکست هم‌خوردند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تا زمانی که ولایت فقیه در رأس این مملکت است و ما مسیر ائمه اطهار و شهدا را دنبال می‌کنیم، موفق هستیم و از اسلام و انقلاب و راه شهیدان و ولایت فقیه عقب‌نشینی نخواهیم کرد و این راه را ادامه خواهیم داد.

حسینی با بیان اینکه نظام اسلامی یکی از قدرتمندترین نظام‌های دنیا است، عنوان کرد: اگر اسرائیل بخواهد خطا یا غلطی بکند یک ساعت بعد چنان پاسخ کوبنده‌ای خواهد گرفت که درس عبرتی برای همگان شود.

آزاد سازی خرمشهر در تاریخ پر افتخار ۸ سال دفاع مقدس ماندگار است

همچنین سیدعلی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: همه توان و اقتدار دشمن خلاصه شد در یک نقطه و همه امیدشان این بود که خرمشهر سقوط کرد و تصور می کردند تا تهران می‌آیند، اما با توکل دلیر مردان به خداوند خرمشهر آزاد شد و همه برنامه‌ریزی‌های دشمن فروریخت و همین آغاز شکست پی در پی دشمن بود.

وی افزود: آنها از اروند گذشتند و خداوند چون نیل آنها را در اروند غرق کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: خرمشهر یک مبانی اعتقادی و فکری بود و همه معادلات دشمن را بهم ریخت و به ارواح همه‌ی شهدای فتح خرمشهر، درود می‌فرستم.

به گزارش ایسنا، در پایان با اهداء لوح، از خانواده شهدا و پیشکسوتان هشت سال جنگ تحمیلی قدردانی کردند.

آزاد سازی خرمشهر در تاریخ پر افتخار ۸ سال دفاع مقدس ماندگار است

آزاد سازی خرمشهر در تاریخ پر افتخار ۸ سال دفاع مقدس ماندگار است

آزاد سازی خرمشهر در تاریخ پر افتخار ۸ سال دفاع مقدس ماندگار است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha