• یکشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402030704357
  • خبرنگار : 50026

رفع نیاز مهم درمانی در ۲ شهرستان خراسان جنوبی

رفع نیاز مهم درمانی در ۲ شهرستان خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: یکی از نیازهای مهم درمانی دو شهرستان فردوس و طبس با تامین دستگاه MRI حل شد.

سید محمد موسوی میرزائی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با مشکل کمبود دستگاه MRI در استان مواجه بودیم و در برخی از شهرستان‌ها از جمله طبس و فردوس به علت مسافت و فاصله زیاد تا مرکز استان، نیاز مبرم به تامین دستگاه MRI بود.

وی بیان کرد: این دو دستگاه با پیگیری‌های بسیار زیادی که سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند انجام شد، تامین شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه حداقل یک سال و چندین ماه است که ما درگیر روند تامین این دو دستگاه هستیم، تصریح کرد: بلافاصله تیم های فنی تخصصی برای نصب و راه اندازی آن وارد عمل خواهند شد و امیدواریم در بازه زمانی ۲۰ تا ۴۵ روزه جهت استفاده مردم این دو شهرستان به بهره برداری برسد.

موسوی میرزائی به تامین یک دستگاه سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس با تکنولوژی پیشرفته برای استفاده در بیمارستان رازی اشاره کرد و گفت: کاربرد این دستگاه به نحوی است که عروق را نشان می دهد و زمانی که بیمار مراجعه می‌کند، با گرفتن یک سی تی اسکن مشخص می‌شود که فرد تنگی عروق دارد یا خیر و اینکه آیا بیمار در معرض سکته مغزی یا قلبی است.

وی با بیان اینکه بهره برداری از این دستگاه در تشخیص بیماری‌های قلبی، مغزی و عروق اندام‌ها کمک بسیار قابل توجهی خواهد کرد، افزود: شهرستان نهبندان نیز با مرکز استان فاصله دارد که قطعاً تامین دستگاه MRI برای این شهرستان در چشم انداز دانشگاه وجود دارد.

موسوی میرزائی یادآور شد: امیدواریم با شتاب در عملیاتی شدن برنامه‌های پیش رو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بتوانیم شاهد افزایش کیفیت خدمات بهداشتی درمانی و تحقق اهداف عالیه نظام سلامت بوده و گام‌های مثبتی برای حفظ سلامتی مردم مؤمن، ولایی و فهیم خراسان جنوبی برداشته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha