• جمعه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402031911922
  • خبرنگار : 50454

نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری:

مشکلات اقتصادی نباید منجر به نادیده گرفتن دستاوردهای انقلاب شود

مشکلات اقتصادی نباید منجر به نادیده گرفتن دستاوردهای انقلاب شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اهمیت وجود امیدواری در جامعه، گفت: وجود برخی مشکلات نباید منجر به گسترش یاس در جامعه شود، خوشبختانه انقلاب اسلامی امروز به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کرده و کرامت و عزت به ایران و ایرانی بخشیده است البته مشکلات موجود در حوزه اقتصاد و معیشت نیز باید با همکاری مردم و مسئولان رفع شوند اما نکته مهم این است که نباید دستاوردها نادیده گرفته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ۱۹ خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد اظهار کرد: تجارت دنیوی و مادی درواقع منافع زودگذر دارند اما تجارت معنوی، تقوا، تجارت پاکی‌ها، جهاد در راه خدا، خدمت به مردم و... تجارت‌های ماندگار هستند که فواید آن‌ها در آخرت برای انسان نمایان می‌شوند در قرآن کریم نیز به این اشاره شده است که انفاق، استفاده از مال برای تقویت دین، پرداخت زکات و خمس نوعی تجارت معنوی محسوب می‌شود همچنین انفاق گوش، چشم، زبان، دست و تمامی اعضا و جوارح انسان این است که در راه خدا به کار گرفته شوند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه ریا و خودنمایی آفت انفاق است، افزود: چیزی که انفاق را ماندگار می‌کند این است که به صورت خالصانه و در راه کسب رضای خدا انجام شود اما ریا تمامی اعمال انسان را می‌سوزاند و از بین می‌برد درواقع افراد ریاکار مومن حقیقی نیستند و به آخرت ایمان حقیقی ندارند مؤمنان حقیقی تمامی اعمال خود را با درنظر گرفتن رضایت خداوند انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: ۲۰ خرداد روز صنایع دستی و روز جهانی فرش است. همچنین این ایام هفته محیط زیست را نیز داریم که صیانت از محیط زیست یکی از ضرورت‌ها محسوب می‌شود، صنایع دستی نیز یکی از موضوعات اشتغال آفرین است که می‌تواند به زندگی افراد جامعه رونق ببخشد. درواقع هر چیزی که تولید را رونق بخشد از مسائل ضروری و مهم به شمار می‌آید، چراکه تولید مهار تورم را در پی دارد و باید رشد تولید با جدیت مورد توجه قرار بگیرد و مسئولان نسبت به رفع مشکلات تولیدکنندگان اقدام کرده و آن‌ها را تشویق کنند تا در سایه رشد تولید، مهار تورم نیز تحقق یابد.

نکونام با تاکید بر اهمیت وجود امیدواری در جامعه، عنوان کرد: وجود برخی مشکلات نباید منجر به گسترش یاس در جامعه شود، خوشبختانه انقلاب اسلامی امروز به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کرده و کرامت و عزت به ایران و ایرانی بخشیده است؛ برای مثال رشد در زمینه پزشکی، هسته‌ای، علمی، دفاعی و... تنها بخشی از دستاوردهای عظیم جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند. البته مشکلات موجود در حوزه اقتصاد و معیشت نیز باید با همکاری مردم و مسئولان رفع شوند اما نکته مهم این است که نباید دستاوردها نادیده گرفته شود.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: امید یعنی انسان منتظر یک آینده روشن باشد که این درواقع همان مفهوم انتظار در عرصه پیشرفت و سازندگی است که انسان با امید به آینده روشن برای رسیدن به آن آینده تلاش کند. درواقع امید به معنی رکود، توقف و ایستایی نیست درحقیقت انتظار مفاهیم گوناگون دارد و انسانی که منتظر ظهور امام زمان(عج) است باید جامعه را آماده را کند و در زمینه‌های علمی، فکری، افتصادی و رشد همه‌جانبه نقش‌آفرینی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha