• شنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۹:۳۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402032012767
  • خبرنگار : 50134

استاندار:

آذربایجان غربی جزو استان های پیشرو در مردمی سازی امور است

آذربایجان غربی جزو استان های پیشرو در مردمی سازی امور است

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی جزو استان های پیشرو در ساختار مند کردن امر مردمی سازی است و تقریبا برای ۲۰فرماندار در استان دستیار مردمی سازی تعیین شده است.

محمد صادق معتمدیان شنبه ۲۰ خرداد در دومین جلسه شورای اداری استان که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مبتنی بر مردمی سازی دینی است، تصریح کرد: از اول انقلاب تاکنون حضور مردم و بسیج های مردمی پررنگ بوده و در دولت سیزدهم نیز مردمی سازی شعار استراتژیک و راهبردی است. 

معتمدیان با اشاره به اینکه نقش مردم در توسعه و آبادانی بسیار مهم است، خاطر نشان کرد: در شرایطی که کشور درگیر جنگ ترکیبی است دولت به تنهایی نمی تواند مشکلات راحل کند و نیاز به حضور و همراهی مردم دارد تا بر جنگ ترکیبی غلبه کند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نقش مردم در زلزله خوی و خدمات رسانی پررنگ بود، یاد آور شد: اگر حمایت، همراهی و امداد رسانی مردم در کنار دولت و نهادهای انقلابی نبود با مشکل روبرو می شدیم.

وی اظهار کرد: ۸۵ گروه جهادی در حال حاضر از سراسر کشور داوطلبانه در جهت خدمات رسانی به زلزله زدگان خوی حاضر شدند.

معتمدیان تصریح کرد: ظرفیت مردمی سازی در کشور وجود دارد فقط نیاز به ساختارمند کردن است. 

وی با تاکید به اینکه برای اولین بار با میزبانی از زائران اربعین در استان یک تحول فرهنگی در استان رخ داد، تصریح کرد: امسال نیز برنامه ریزی کرده ایم که باهمراهی مردم میزبان بیش از ۵۰۰ هزار زائر از سراسر کشور و شیعیان کشورهای همسایه باشیم.

استاندار با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد نیز نیازمند حضور مردم و مردمی سازی هستیم، خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم زمینه فعالیت های اقتصادی بخش خصوصی را فراهم کنیم چرا که دولت به دنبال رقابت بابخش خصوصی نیست بلکه بدنبال ایجاد زمینه و فعالیت بخش خصوصی است.

معتمدیان با اشاره به اینکه در استان طی سال گذشته ۴۳هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش خصوصی ایجاد شد، افزود: حضور بخش خصوصی در استان نشان از وجود امنیت در استان است که باید برای مردمی سازی در بخش امنیت نیز توجه کرد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در سایه امنیت مرز تمرچین به یک مرز اقتصادی تبدیل شده و در سایه دیپلماسی منطقه ای در سال گذشته یک میلیارد دلار از مرز تمرچین صادرات انجام شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha