• شنبه / ۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402040300999
  • خبرنگار : 50295

نقاشی‌خط، پنجره‌ای به سمت دنیای نامتناهی

نقاشی‌خط، پنجره‌ای به سمت دنیای نامتناهی

ایسنا/زنجان یک هنرمند زنجانی گفت: فرهنگ‌سازی خرید آثار هنری توسط مردم و حمایت از هنرمندان شهرشان به‌عنوان یک وظیفه باید در دستگاه‌های متولی هنر انجام شود.

حجت‌اله نعمتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برپایی نمایشگاه «روایت هنر» در زنجان، اظهار کرد: نمایشگاه روایت هنر حاصل تلاش مسئولان حوزه هنری و مشارکت هنرمندان حاضر در نمایشگاه است ولی متاسفانه رویدادهای این‌چنینی در شهر ما اندک شده و خلا برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به‌ شدت احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه امید است با حمایت مسئولان و مشارکت هنرمندان شاهد تکرار مستمر و ادامه‌دار این حرکات باشیم، افزود: صددرصد برگزاری نمایشگاه‌های هنری در موفقیت هنرمندان در فروش آثار می‌تواند موثر باشد به شرطی که دستگاه‌های متولی بتواند زمینه را برای آشنایی جامعه مخاطب از وجود چنین آثاری را فراهم کند.

هنرمند زنجانی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی خرید آثار هنری توسط مردم و حمایت از هنرمندان شهرشان به‌عنوان یک وظیفه باید در دستگاه‌های متولی هنر برای اعتلای آینده فرهنگ و هنر این مرز و بوم جدی گرفته شود.

نعمتی ادامه داد: هنرمند برای امرار معاش و تولید آثار نیاز به درآمد خوب و مستمری دارد و صرفا تماشای آثار هنری و تعریف و تمجید از آثار یک هنرمند نمی‌تواند مشکلات آن را برای ادامه راه فراهم کند. آنچه برای یک هنرمند برای تولید آثار فاخر موثر و نقش آفرین است اقتصاد هنر است که هنرمند بتواند تولیدات خود را به جامعه مخاطب خود ارائه کند و این امر مستلزم حمایت، برنامه‌ریزی و نگاه ویژه مسئولان و دست اندرکاران در دستگاه‌های متولی را می‌طلبد.

هنرمند زنجانی درباره حوزه فعالیتی خود با بیان اینکه رشته خوشنویسی را به‌صورت کلاسیک و سنتی ادامه می‌دهم حرفه‌ای نقاشی خط را برای تولید آثار نمایشگاهی استفاده می‌کنم، عنوان کرد: نقاشی خط پنجره‌ای است به سوی یک دنیای نامتناهی، در نقاشی خط شما می‌توانید با استفاده از عناصر بصری مانند فرم، رنگ و دانش بصری آثاری را خلق کنید که بتواند فارغ از گویش، زبان محلی و ملی با همه ارتباط بصری و حسی برقرار کند؛ به عبارتی دیگر نقاشی خط ظرفیت و پتانسیل جهانی شدن را داشته و دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha