• شنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۹
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 1402041006036
  • منبع : وزارت دفاع

امیر آشتیانی: مهمات هوشمند ساخت ایران در دنیا سرآمد است

امیر آشتیانی: مهمات هوشمند ساخت ایران در دنیا سرآمد است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز وزارت دفاع آماده است پیشرفت‌های دانشی خود در زمینه‌های دفاعی را در اختیار سایر دستگاه‌ها و نهادها قرار دهد.

به گزارش ایسنا، امیر محمدرضا آشتیانی در نشستی با منتخبان نخبگان و خبرگان علمی در وزارت دفاع با اشاره به این‌که «غایت انسان رشد و کمال است»، اظهار کرد: نخبگان در طول تاریخ نقش بسزایی در رشد بشر داشتند.

وی با بیان این‌که «عقل به دلیل کلی‌نگربودن قادر به درک همه موضوعات نیست و در تحلیل جزئیات دچار تشکیک می‌شود»، ادامه داد: خداوند انبیا و اولیا را برای تبیین دین و راهنمای بشریت، عهده‌دار رسالت کرد. عقل به تنهایی هم نعمت و هم نقمت است. اگر علم و دانش در چارچوب تعالی انسان از منظر قرآن و انبیا به کار گرفته شوند نعمت قلمداد می‌شوند.

وی هم‌چنین با بیان این‌که «قاعده نعمت و نقمت در حوزه نخبگی و خبرگی نیز حاکم است»، افزود: نخبه و دانشمند تا زمانی که همسو با موازین اسلام و در مسیر سعادت بشریت باشد ارزشمند است.

وزیر دفاع با اشاره به دستاوردهای ارزشمند دفاعی باوجود محدودیت‌ها و تحریم‌های تحمیل‌شده علیه جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: قاعده پیشرفت در حوزه‌های دفاعی و نظامی مبتنی بر اندیشه‌های قرآن، موازین اسلام، سیره اهل بیت و عمل به منویات مقام معظم رهبری بدست آمده است و قطعاً در آینده نیز پیشرفته‌تر و جلوتر از امروز، گام‌های موفق‌تری برخواهیم داشت.

وی با اشاره به موانع و مشکلاتی که بعضاً در حوزه کارکردهای ساختاری برای جامعه نخبگانی بوجود می‌آید، گفت: بخشی از مسائل و موضوعات مرتبط با جامعه نخبگی ساختاری و سازمانی است که باید با تلاش هرچه بیشتر مسئولان رفع و زمینه‌های توسعه تحقیقات و تبدیل آن به فناوری و محصول نهایی محقق شود.

وی با بیان این‌که «بخشی از موانع و مشکلات در این حوزه «معرفتی» است»، ادامه داد: تمایر و تفاوت جامعه نخبگانی ایران اسلامی بویژه نخبگان صنعت دفاعی با دیگران در همین تفاوت نگاه‌ها و جهان‌بینی فردی است که سطح وسیعی از اقتدار، امنیت، دستاورد و پیشرفت را  برای ایران اسلامی به ارمغان می‌آورد.

آشتیانی با بیان این‌که «امروز وزارتخانه دفاع با  ۴۰۰ نهاد نوآوری در بخش‌هایی همچون مطالعات و نوآوری، دفترهای طراحی، توسعه و فناوری، دفترهای مهندسی ساخت و مرکز پژوهش‌ها و نوآوری مأموریت‌های خطیری را به انجام می‌رساند»، گفت: پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه هوایی، دریایی، زمینی، جنگال و الکترونیک و هوافضا ناشی از تلاش مجموعه دست‌اندرکاران صنعت دفاعی در نهاد نوآوری دفاعی است.

وزیر دفاع با بیان این‌که «این وزارتخانه یک سازمان تحقیق محور و کاملا علمی است»، افزود: در حال حاضر ۴۵۰۰ محقق و پژوهشگر در وزارت دفاع فعالیت می‌کنند که با کمک این محققان و استفاده از ظرفیت نخبگی دفاعی آنان در خدمت کشور و مردم همزمان یک هزار پروژه مدیریت می‌شود که تنها بخش بسیار کوچک آن رسانه‌ای و به اطلاع مردم رسیده است.

وی با بیان این‌که «در گذشته مهمات هوشمند یکی از برتری‌ها و انحصارهای نظام سلطه محسوب می‌شد»،  یادآور شد: یقیناً مهمات هوشمند ساخت متخصصان و دانشمندان صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران در دنیا سرآمد است و این یعنی باور و اعتقاد جوانانی که متعهدانه و مجاهدانه در دفاع از کیان سرزمین خود پای آرمان‌ها و ارزش‌های میهن خود ایستاده‌اند و به این افتخارها نائل آمدند.

وی با بیان این‌که «طبق آمار رسمی بیش از ۱۵۰ هزار نفر دکترای تخصصی و چند ۱۰ هزار نخبه در کشور فعال هستند»، گفت: با نگاه تحولی به سیاست‌گذاری‌های جذب نخبگان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، این وزارتخانه با افتخار رتبه نخست و اول جذب و به کارگیری نخبگان در کشور را دارد.

آشتیانی با بیان این‌که «ظرفیت‌های بزرگ علمی و تحقیقاتی وزارت دفاع برای امنیت و آسایش مردم به کار گرفته شده است»، گفت: امروز وزارت دفاع آماده است پیشرفت‌های دانشی خود در زمینه‌های دفاعی را در اختیار سایر دستگاه‌ها و نهادها قرار دهد تا نمودار توسعه درسایر چشم‌اندازهای جمهوری اسلامی متناسب با رشد دفاعی، توسعه یابد.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha