• شنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402041710282
  • خبرنگار : 50625

ده دقیقه داغ با آتش‌نشانان اصفهانی

ده دقیقه داغ با آتش‌نشانان اصفهانی

ایسنا/اصفهان نمایش «ده دقیقه داغ» که این روزها در سالن نقش‌جهان تالار هنر به روی صحنه رفته است، داستانی درباره آتش‌نشانان اصفهانی و رشادت آن‌ها در یک حادثۀ واقعی را بازنمایی می‌کند.

محسن عرب‌زاده درباره این نمایش به ایسنا گفت: نمایش "ده دقیقه داغ " دربرگیرنده یک موضوع اجتماعی در خصوص آتش‌ نشانان اصفهانی و درباره حریقی است که مدت‌ها پیش در اصفهان اتفاق افتاده است. تقریباً حدود ۱۶ سال پیش یکی از شرکت‌های گازی به نام ارسا گاز در خیابان امام خمینی دچار آتش‌سوزی می‌شود که یکی از وحشتناک‌ترین حریق‌هایی بود که در جهان اتفاق افتاده است و آتش‌نشانان اصفهان موفق به خاموش کردن آن می‌شوند.

او با اشاره به گونۀ مستند تئاتر، ادامه داد: این نوع تئاتر برگرفته از اتفاقی مستند است که در پشت آن یک دغدغه جمعی وجود داشته و مربوط به بخشی از جامعه بوده است؛ ضمن اینکه از قابلیت درام و تبدیل‌شدن به یک نمایش نیز برخوردار است. این گونه از تئاتر به‌صورت محدود در ایران کار شده است البته نه به اندازه‌ای که تماشاگر با این سبک از نمایش آشنا باشد؛ اما در اروپا این نوع تئاتر بیشتر اجراشده و نوعی از تئاتر است که تماشاگر و متخصص تئاتر نیز با این فرمت آشنا است.

عرب زاده یادآوری گرد: در نمایش "ده دقیقه داغ" رسول هنرمند، مژگان نوایی، محسن احمدی نیک، مهرزاد مشکل‌گشا، شادی تیموری، مهتا فرهام، محبت جاوی و سارا احمدی به‌عنوان بازیگر به ایفای نقش پرداخته‌اند. نویسنده نمایش نیز محسن رهنما است و امیرمحمد طاهری آهنگسازی این نمایش را به عهده دارد.

ده دقیقه داغ با آتش‌نشانان اصفهانی

کارگردان نمایش «ده دقیقه داغ» افزود: دغدغۀ من کارکردن درباره موضوعات شهری اصفهان است و این نمایش نیز بخشی از تاریخ اصفهان به‌شمار می‌رود. موضوع نمایش «ده دقیقه داغ» جذاب بود و از نظر من قابلیت داشت که بتوانم در خصوص آن کار کنم؛ ازاین‌رو طرح به «محسن رهنما» نویسنده این نمایش پیشنهاد شد و او هم در مورد نمایش نوشتند و نسخه اولیه درآمد و ویرایش شد تا بتواند به اجرا دربیاید.

او با اشاره به اینکه مخاطب این نمایش عموم مردم، از سن نوجوان تا بزرگ‌سال است، خاطرنشان کرد: انتخاب بازیگر در این نمایش بر اساس توانایی‌های بازیگران در ایفای نقش بوده است؛ هم‌چنین سعی بر انتخاب افرادی داشته‌ام که احساس می‌کنم بر اساس فیزیک و چهره به نقش‌های نمایش نزدیک‌تر هستند.

به گزارش ایسنا، نمایش «ده دقیقه داغ» تا ۲۷ تیرماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در سالن نقش‌جهان تالار هنر، واقع در خیابان لاله جنوبی، انتهای خیابان قدس، پارک لاله به روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت گیشه ۸ مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha