• پنجشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402060201057
  • خبرنگار : 50123

مسائل و مشکلات تالاب چغاخور باتوجه به ظرفیت‌ها پیگیری خواهد شد

مسائل و مشکلات تالاب چغاخور باتوجه به ظرفیت‌ها پیگیری خواهد شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: ظرفیت‌های تالاب چغاخور از جنبه‌های مختلف از جمله معیشت پایدار مردم، مسائل مربوط به سموم و آلاینده‌هایی که از طریق کشاورزی وارد آن می‌شود، قطعا پیگیری خواهد شد.

علی سلاجقه دوم شهریورماه در سفر به شهرستان بروجن با اشاره به اینکه میدانی و جهادی عمل کردن شاخصه کار جهادی است، اظهار کرد: شاخصه اصلی دولت مردمی موضوع جهادی کار کردن همراه با حلم و اعتقاد خالصانه است که خوشبختانه دولت با حفظ ارزش‌های اصلی نظام در تمام ابعاد کار خود را انجام می‌دهد و دشمنان، معاندان و دوستداران نظام جمهوری اسلامی مشاهده می‌کنند.

وی افزود: خوشبختانه بعد از گذشت ۴۵ سال، این نظام همچنان در دنیا می‌درخشد، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و مردم ثمرات آن را می‌بینند، مردمی که پای همه اصول نظام جمهوری اسلامی ایستاده و تنها انتظار خدمت‌رسانی دارند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه دستاوردهای دولت دستاوردهای بی‌بدیلی است، تصریح کرد: در مدت دو سال استقرار دولت، جدا از مسائل کشور و سنگ‌اندازی‌هایی که توسط معاندان صورت می‌گیرد، کارهای بزرگی در کشور انجام شده است.

سلاجقه در ادامه با بیان اینکه بخش بلداجی دارای ظرفیت‌های گردشگری و تالابی حائز اهمیت است، گفت: طی بازدید انجام شده حضور ما در استان و بخش‌های تخصصی گره‌گشا خواهد بود که لازم است گره‌های ذهنی مردم باز و مشکلات را از نزدیک مشاهده و برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: تالاب‌های استان مخصوصا تالاب چغاخور در تراز بین‌المللی قرار دارد که مکلف هستیم حتما در سطح بین‌المللی  و کنوانسیون رامسر پاسخگو باشیم، اما برای تالاب چغاخور باید همه دستگاه‌ها کنار یکدیگر قرار گیرند، زیرا سازمان محیط زیست کشور سازمانی حاکمیتی و نظارتی است که از سایر دستگاه‌ها مطالبه و مواخذه می‌کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور بیان کرد: محیط‌زیست اولویت اصلی و نخست کشور است که طرح‌های توسعه‌ای در کنار توسعه کشور قرار می‌گیرد، اما متاسفانه زیرساخت‌های موجود در کشور اشکال دارد.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌های تالاب چغاخور از جنبه‌های مختلف از جمله معیشت پایدار مردم، مسائل مربوط به سموم و آلاینده‌هایی که از طریق کشاورزی وارد آن می‌شود، قطعا پیگیری خواهد شد، از طرفی برای ساماندهی روستاها طرح گردشگری در قالب طبیعت‌گردی گسترده کمک می‌شود، لازم است طرحی مشترک از سوی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و اداره‌کل میراث فرهنگی بدون قرار گرفتن در کش و قوس‌های اداری تهیه شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور خاطرنشان کرد: می‌توان برای استانی همچون چهارمحال و بختیاری که دارای ظرفیت منابع آبی است، ظرفیت‌های اقتصادی در جنبه‌های مختلف از جمله گردشگری فراهم کرد که ما به عنوان خادم کوچک همه مسائل موجود در استان، مخصوصا شهرستان بروجن و بخش بلداجی را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha