• پنجشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402060201167
  • خبرنگار : 50175

رئیس حوزه‌های علمیه لرستان:

نظام تربیتی باید مردمی‌سازی شود

نظام تربیتی باید مردمی‌سازی شود

ایسنا/لرستان رئیس حوزه‌های علمیه لرستان گفت: نظام تربیتی باید مردمی‌سازی شود.

حجت‌الاسلام احد عبداللهی امروز دوم شهریورماه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش که با حضور وزیر آموزش‌وپرورش برگزار شد، اظهار کرد: ستادی تحت عنوان همکاری حوزه علمیه با آموزش‌وپرورش داریم که انتظار می‌رود این همکاری به تمام سطوح آموزش‌وپرورش برسد.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که مغفول مانده بحث سند تحول بنیادین است که حدود ۱۱ سال دارد خاک می‌خورد و استان با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش جلسه تشکیل دادند و همه ائمه جمعه، مدیران آموزش‌وپرورش و مدیران حوزه‌های علمیه و معاونت‌های تبلیغ در آن تشکیل داده شد که در آن جلسه پیرامون بحث گفتمان سازی و اجرایی کردن سند تحول بنیادین بحث شد.

رئیس حوزه‌های علمیه لرستان خاطرنشان کرد: متأسفانه در همان بحث ماند و این گفتمان سازی و اجرایی کردن سند تحول بنیادین باید در سطوح مختلف آموزش‌وپرورش تسری پیدا کند.

عبداللهی اضافه کرد: تا نظام تعلیم و تربیت را عمومی نسازیم نمی‌توانیم موفقیت‌ها را کسب کنیم در بیانیه گام دوم بحث اخلاق و معنویت را دارد، همه سند تحول بنیادین مباحث معنوی بوده و دنبال تربیت نیروی کارآمد و متعهد انقلابی است.

وی بابیان اینکه در نظام تربیتی باید مردمی سازی شود و این نظام تربیتی عمومی شود، افزود: انتظار زیادی از آموزش‌وپرورش داریم.

رئیس حوزه‌ها علمیه لرستان ادامه داد: در بحث مبلغ امین در سال ۹۹ ورود پیدا کردیم در ۱۴۰۰، ۶۵۵ نفر با ما همکاری کردند اما در سال ۱۴۰۱ کمتر از ۵۰ نفر مبلغ امین داشتیم.

عبداللهی اظهار کرد: انتظار می‌رود تیمی در این راستا تشکیل شود و همکاری حوزه‌های علمیه را با آموزش‌وپرورش بررسی و ارزیابی کند.

وی تصریح کرد: در طرح امین نوع ۱ نیز در کشور مشکل داریم که انتظار می‌رود در همین راستا ورود پیدا کرده و طرح امین یک عملیاتی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha