• پنجشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402060201274
  • خبرنگار : 50177

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس:

دستگاه تعلیم و تربیت با رقم زدن زیرساخت توسعه، ثروت تولید می‌کند

دستگاه تعلیم و تربیت با رقم زدن زیرساخت توسعه، ثروت تولید می‌کند

ایسنا/لرستان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس گفت: نگاه برنامه‌ریزان کشور به آموزش و پرورش مصرفی است در حالیکه دستگاه تعلیم و تربیت با رقم زدن زیرساخت توسعه، ثروت تولید می‌کند.

دکتر یحیی ابراهیمی امروز دوم شهریور در شورای آموزش و پرورش لرستان که با حضور وزیر آموزش و پرورش در محل سالن جلسات استانداری استان برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش در توسعه کشور نقش بسزایی دارد هر جامعه‌ای که بخواهد پیشرفت کند و به توسعه همه جانبه برسد باید آموزش و پرورش آن در راس امور قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دو فاکتور همچون نیروی انسانی آموزش دیده و منابع خدادادی طبیعی باعث تولید ثروت می‌شود، افزود: در لرستان این دو فاکتور وجود دارد؛ متاسفانه با وجود این منابع پیشرفت آنچنان در استان دیده نمی‌شود و شکاف اقتصادی زیادی بین لرستان با سایر استان‌های دیگر مشهود است.  

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس با بیان اینکه در ادوار گذشته چه در توزیع بودجه و تامین اعتبارات براساس شاخص‌ها تصمیم گیری‌ها انجام نشده است، گفت:متاسفانه برنامه‌ریزان کشور لرستان را رها کردند و این استان در کنار ایلام و سیستان و بلوچستان از این عقب‌ماندگی‌های مزمن رنج می‌برند.

ابراهیمی گفت: متاسفانه در توزیع اعتبارات لابی‌گری حرف اول را می‌زند و این نقیصه سبب شده که لرستان بیشترین مدارس کانکسی کشور را داشته باشد. 

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی افزود: در همه نقاط لرستان شاهد محرومیت در حوزه آموزش و پرورش هستیم و ضرورت دارد جایگاه معلم و دستگاه تعلیم و تربیت ارتقا یابد.

ابراهیمی با بیان اینکه علت نارضایتی معلمان از وزارت آموزش و پرورش چیست؟ بیان کرد: نیاز است این مهم چاره‌جویی شود.  

ابراهیمی گفت: در لرستان بیش از ۱۰۰۰ مدرسه تخریبی و ۵۰۰ مدرسه کانکسی وجود دارد و فضای آموزشی این دیار مطلوب نیست و باید تصمیمات اثرگذاری گرفته شود تا این محرومیت‌ها برطرف شود. 

وی ادامه داد: در بحث محرومیت‌زدایی فقط حرف میزنیم اما هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با اعتبارات نوسازی مدارس به تنهایی نمی‌توانیم مشکلات آموزش و پرورش برطرف شود.  

ابراهیمی بر تعیین تکلیف نیروهای نهضتی و پیش‌دبستانی تاکید کرد و گفت: نیروهای نهضتی و پیش‌دبستانی بعد از سال ۹۲ بلاتکلیف شدند که نیاز است وضعیت آنها روشن شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha