• سه‌شنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402060704831
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی خبر داد

آغاز پذیرش دانشجو در مرکز آموزش علمی کاربردی تیکمه‌داش

آغاز پذیرش دانشجو در مرکز آموزش علمی کاربردی تیکمه‌داش

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی استاد شهریار تیکمه داش گفت: ثبت‌نام پذیرش دانشجو در این مرکز آموزشی از ۵ شهریورماه در دوره های کارشناسی و از ۷ شهریورماه در دوره‌های کاردانی برای مهرماه ۱۴۰۲، ازطریق آدرس اینترنتی (www.sanjesh.org) برای علاقمندان امکان پذیر شده است.

حسن تیزفهم، در گفت وگو با ایسنا، در خصوص تاریخچه مرکز آموزش علمی کاربردی استاد شهریار، افزود: این مرکز آموزشی از مراکز وابسته به دانشگاه جامع علمی کاربردی، فعالیت آموزشی خود را با پذیرش دانشجو از سال ۱۳۸۲ در دوره های کاردانی نرم افزار کامپیوتر و مترجمی اسناد و مدارک آغاز نموده و تربیت فارغ التحصیلان مهارتی، افزایش مهارت شاغلین از عمده اهداف این مرکز آموزشی می‌باشد.

وی تاکید کرد: تدوین دروس عملی بیشتر نسبت به دروس تئوری، اجرای دروس کاربینی و کارورزی ۱ و ۲ و  آموزش‌ها در محیط واقعی کار ( در جوار صنعت و مرزعه با هدف تبدیل هر کارخانه و مزرعه به مرکز آموزشی ) از ملزومات رسیدن به اهداف مهارتی و تربیت دانشجویان مهارتی در دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌باشد.

تیزفهم، درمورد چشم انداز آتی مرکز علمی کاربردی استاد شهریار گفت: هماهنگی با اتاق اصناف برای برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت مورد نیاز اتحادیه‌ها و مشاغل مختلف، پذیرش دانشجو در رشته های مورد نیاز بر اساس ظرفیت منطقه از جمله در بخش کشاورزی رشته کاردانی فنی باغبانی – گیاهان داروئی و معطر با همکاری ایستگاه تحقیقات خاک و آبخیز داری تیکمه‌داش جهت به عینت بخشیدن نظام آموزش مهارتی، پذیرش دانشجو در رشته های مورد نیاز منطقه براساس ظرفیت منطقه از جمله در بخش صنایع از جمله صنایع فولاد  و استفاده از اساتید خبره صنایع برای آموزش مهارتی و ارائه آموزش های تقاضا محور از اهداف این مرکز آموزشی می‌باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: به جهت اینکه شهرستان بستان‌آباد یک منطقه فعال در حوزه کشاورزی، و در حوزه دامپروری و صنعت فولاد می‌باشد، لذا مرکز آموزش علمی کاربردی استاد شهریار تیکمه‌داش با نیازسنجی از بخش‌های ذکر شده و اخذ مجوز در دوره های بلندمدت و کوتاه‌ مدت پودمانی و ترمی هم راستا با سایر ارگانهای نظام مهارتی شهرستان پذیرش دانشجو را براساس نیاز اعلام شده و تبدیل هر مزرعه و کارخانه به یک مرکز آموزشی از میان دانش آموزان و یا خود شاغلین در رشته کشاورزی، دامپروری و صنعت ذوب و نورد فولاد اجرا می‌شود.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی استاد شهریار تیکمه داش خصوص فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی گفت: کسب رتبه اول مناظرات دانشجویی و کسب رتبه اول امور فرهنگی در استان و هچنین قبولی دانشجویان رشته حقوق ثبتی در آزمون های قضاوت، وکالت و سردفترداری از افتخارات این مرکز آموزشی می‌باشد.

وی با شاره به امکانات مرکز آموزش علمی کاربردی استاد شهریار تیکمه‌داش مطرح کرد: این مرکز آموزشی به عنوان تنها مرکز فعال در شرق استان آذربایجان شرقی و همچنین تنها مرکز فعال در جذب دانشجو در گروه کشاورزی استان آذربایجان شرقی می‌باشد.

تیزفهم، افزود: مرکز استاد شهریار تیکمه‌داش جز معدود مراکزی است که در چهار گروه فعالیت آموزشی خود را در همجواری با صنایع فولاد و مرکز تحقیقات کشاورزی ادامه می‌دهد.

وی  گفت: با توجه به اینکه جوانان قبلا فقط دغدغه ورود به دانشگاه را داشتند در حالیکه در حال حاضر دغدغه اشتغال هم دارند، پس خانواده های عزیز علاوه بر تشویق فرزندان به تحصیل، جوانان را به کسب دانش‌های مهارتی و علی الخصوص ثبت نام آنان در دوره های کوتاه مدت ترغیب کنند.

آغاز پذیرش دانشجو در مرکز آموزش علمی کاربردی تیکمه‌داش

انتهای رپورتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha