• پنجشنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402063018924
  • خبرنگار : 50187

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

اصلاح قانون بانک مرکزی تا پایان مهرماه ابلاغ خواهد شد

اصلاح قانون بانک مرکزی تا پایان مهرماه ابلاغ خواهد شد

ایسنا/کرمان رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اصلاح قانون بانک مرکزی اکنون در مجمع است و حداکثر تا پایان مهرماه قانون جدید که درآن تمام احکام آمده، ابلاغ خواهد شد.

دکترمحمدرضا پورابراهیمی امروز ۳۰ شهریورماه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان اظهار کرد: در موضوع اصلاح قانون بانک مرکزی تنها در چهار بند بین ما و شورای نگهبان اختلاف افتاده و اکنون در مجمع است و حداکثر تا پایان مهرماه قانون جدید که درآن تمام احکام آمده، ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه اصلاح قانون بانک مرکزی شش سال طول کشیده، افزود: براساس این قانون اخذ سود مرکب از تسهیلات گیرندگان خلاف بیّن شرع است و به بانک‌ها اعلام شده و برخورد قانونی خواهیم داشت.

پورابراهیمی در ادامه اشاره به نشست روز گذشته کمیسیون اقتصادی درباره صادرات پسته بیان کرد: دولت در کمیته ارزی تصمیمات خوبی گرفته تا بتوانیم زمینه برگشت ارز ناشی از کشاورزی، دانش بنیان‌ها، صنایع خلاق و ... را به نحوی فراهم کنیم که مشکلات برطرف شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تولید و صادرات پسته در دو سال گذشته وضعیت بدی داشت، گفت: امسال برآورد تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن پسته در کشور داریم و امریکا و ترکیه رقبای اصلی ما هستند و اگر صادرات را تسهیل نکنیم، کشور و استان کرمان با چالش مواجه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پسته در تراز تجاری کشور به شدت اثر مثبت می‌گذارد، افزود: در جلسه روز گذشته کمیسیون اقتصادی تصمیمات مهمی گرفته شده که از جمله می‌توان به در نظر گرفتن تسهیلات ریالی و ارزی برای صادرات پسته اشاره کرد و امیدواریم اثر این تصمیمات را در روزهای آینده در قیمت پسته ببینیم.

پورابراهیمی با بیان اینکه دغدغه نرخ تسویه تعهدات ارزی نیز دیده شده و رفع خواهد شد، افزود: امیدواریم با این تصمیمات انتفاع مردم فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha