• دوشنبه / ۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402070301893
  • خبرنگار : 50177

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان تاکید کرد

لزوم ایجاد مراکز مطالعات تخصصی دفاع مقدس در مراکز آموزش عالی لرستان

لزوم ایجاد مراکز مطالعات تخصصی دفاع مقدس در مراکز آموزش عالی لرستان

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: ایجاد مراکز مطالعات تخصصی دفاع مقدس در مراکز آموزش عالی استان ضرورت دارد.

محمدرضا جعفری امروز، سوم مهرماه در نشست بصیرتی با عنوان "تبیین دفاع مقدس" که با حضور مدرسان و دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان برگزار شد، با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین مقاطع تاریخی کشور از منظر ارزش‌های الهی و انسانی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه برای نگهداشت این ارزش‌ها باید فرهنگ دفاع مقدس را در برنامه‌ریزی‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان کارهای شاخصی را در راستای حفظ این ارزش و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در استان انجام داده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان بیان کرد: دانشگاهیان نیز در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک سری تکالیف بر عهده دارند که یکی از این کارها سیاست‌های آموزشی و پژوهشی است و ضرورت دارد آموزش عالی استان مراکز مطالعات تخصصی دفاع مقدس ایجاد کنند.

جعفری بر تهیه دانشنامه دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: این اتفاق در حال انجام است و یکی از کارهایی که دانشگاه جامع می‌تواند انجام دهد در راستای نگهداشت ارزش‌های دفاع مقدس تولید محصولات نمادین شامل طراحی، نقاشی، نوشتارها و هنرهای تجسمی است.

وی گفت: در دانشگاه جامع  یک سری رشته‌ها نظیر طراحی، گرافیک، روابط عمومی، هنرهای تجسمی و معماری وجود دارد که می‌تواند به عنوان ابزاری در اختیار حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار گیرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان بیان کرد: همچنین یک سری راهکارها هم  جهت ترویج ارزش‌های دفاع مقدس وجود دارد و آن نیز ایجاد پایگاه‌های اطلاعاتی  و کتابخانه‌های تخصصی از طریق بانک اطلاعاتی دفاع مقدس است.

جعفری اضافه کرد: دانشگاه جامع آمادگی برگزاری همایش‌ها، کنفرانس‌ها و کارگاه‌هایی با محوریت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در استان را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha