• چهارشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۲ / ۲۳:۰۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402070503675
  • خبرنگار : 50616

با حضور معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور در آمل انجام شد؛

افتتاح همزمان ۷۰ خانه محیط زیست شهری و روستایی در مازندران

افتتاح همزمان ۷۰ خانه محیط زیست شهری و روستایی در مازندران

ایسنا/مازندران ۷۰ خانه محیط زیست در مازندران با حضور مرادی معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور به‌ صورت همزمان افتتاح شد.

این آیین در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان آمل به‌صورت همزمان در دیگر شهرهای مازندران برگزار شد، احکام مدیران این خانه‌ها نیز اعطا شد.

مدیر کل محیط زیست مازندران در این مراسم با بیان اینکه پیش از این ۳۰ خانه محیط زیست در شهرهای این استان افتتاح شده بود، گفت: با بهره‌برداری از خانه‌های جدید محیط زیست در مازندران، تعداد خانه‌های بهره برداری شده در این استان به ۱۰۰ خانه افزایش یافته است.

"عطاالله کاویان" با بیان اینکه از مجموع خانه‌های بهره‌برداری شده ۹۰ خانه محیط زیست روستایی و ۱۰ خانه شهری است، تصریح کرد: مازندران از استان‌های پیشرو در راه اندازی خانه‌های محیط زیست در کشور بوده که توانسته این طرح را اجرایی و افتتاح کند.

 وی به اهداف راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست اشاره کرد و ادامه داد: خانه‌های محیط زیست با هدف توانمندسازی و جلب مشارکت حداکثری شهروندان و تحقق اهداف محیط زیستی در محلات شهری فعالیت می‌کنند.

افتتاح همزمان ۷۰ خانه محیط زیست شهری و روستایی در مازندران

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه ایجاد خانه‌های محیط زیست در شهرها و روستاها می‌توانند موجب افزایش مشارکت شهروندان در حفاظت از محیط زیست شوند، تصریح کرد: با ایجاد خانه‌های محیط زیست ضمن فراهم شدن بستر تعامل مشترک مدیریت شهری و شهروندان برای شناسایی و رفع مسائل زیست محیطی، با ارتقای اطلاع رسانی و آگاهی شهروندان، بستر جلب مشارکت آن‌ها در فعالیت‌های زیست محیطی و بهره‌گیری از حضور داوطلبانه و ابتکارات شهروندان در این زمینه فراهم می‌شود.

کاویان، با اشاره به اینکه محیط زیست هر روستا یا شهری باید از طریق مردم مراقبت شود، گفت: زمانی که مردم در خصوص مسائل زیست محیطی حساس شوند و آگاهی لازم را در این خصوص داشته باشند، می‌توانند همراه با دستگاه‌ها و نهادهای متولی بسیار تأثیرگذار عمل کنند.

وی در ادامه با تاکید براینکه در کنار تشکل‌های مردمی، نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی از تحولات زیست محیطی امری بسیار مهم و غیر قابل انکار است، گفت: باید از ظرفیت رسانه‌های مکتوب، مجازی و تصویری در جهت همراهی و حساس کردن جامعه نسبت به اهمیت رعایت موازین زیست محیطی استفاده کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران همچنین درخصوص آیین افتتاح همزمان ۷۰ خانه محیط زیست استان به میزبانی شهرستان آمل گفت: شهرستان آمل پیشینه قوی در فرهنگ، هنر و محیط زیست طبیعی مازندران و کشور دارد.

کاویان با تاکید بر اینکه نیاز جدی بود که الگوهای حفظ محیط زیست را از مردم در روستاها با توجه به اشرافیت آنها در دانش‌های بومی به محیط زیست منطقه برای کیفی سازی حفاظت‌ها داشته باشیم، ابراز امیدواری کرد، با مشارکت جدی مدیران خانه‌های محیط زیست، این خانه‌ها در حد یک تابلو نباشد؛ با برنامه‌هایی که به آنها داده شده، با گزارش‌های مستمر ماموریت‌های حفاظتی خود را به درستی انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha