• دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402071006591
  • خبرنگار : 71660

وزیر دفاع سابق آمریکا: پوتین امیدوار است ترامپ دوباره رئیس‌جمهور شود

وزیر دفاع سابق آمریکا: پوتین امیدوار است ترامپ دوباره رئیس‌جمهور شود

وزیر دفاع سابق آمریکا ضمن انتقاد از دونالد ترامپ و سایر جمهوری‌خواهان، خواستار کمک‌های بیشتر برای اوکرین در مقابل جنگ با روسیه شد و ادعا کرد که «ولادیمیر پوتین منتظر پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ است.»

به گزارش ایسنا، «مارک اسپر» وزیر دفاع وقت دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار سی‌بی‌اس مبنی بر اینکه اگر ترامپ در رقابت انتخابات ۲۰۲۴ پیروز شود، آمریکایی‌ها باید چه انتظاری داشته باشند، گفت: من فکر می‌کنم که او هر چه را می‌گوید انجام خواهد داد.

اسپر تصریح کرد: شاید او تلاش کند برای توافقی میان روسیه و اوکراین، مذاکره کند اما کارساز نخواهد بود. تنها شخصی که می‌تواند به این جنگ خاتمه دهد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه است و او به این زودی چنین کاری را انجام نخواهد داد.

وی افزود: من فکر می‌کنم ترامپ سریعا ارسال بودجه به اوکراین را قطع خواهد کرد و از طرح ارسال بودجه به ناتو خارج و یا اصلا شاید از این ائتلاف خارج شود؛ اقدامی که برای امنیت ملی ایالات متحده فاجعه‌بار خواهد بود.

دونالد ترامپ، چهره پیشتاز جمهوری‌خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴ ریاست‌جمهوری بارها عنوان داشته که آمریکا کمک‌های «بیش از اندازه‌ای» به اوکراین ارسال می‌کند و تاکید کرده که اگر رئیس‌جمهور شود، طی ۲۴ ساعت به این جنگ خاتمه خواهد داد.

مارک اسپر در ادامه مصاحبه‌اش همچنین مدعی شد که پوتین «منتظر زمان نشسته و امیدوار است شاید دونالد ترامپ به عرصه رئیس‌جمهوری بازگردد.»

روزنامه وال استریت ژورنال اخیرا در گزارشی نوشت: مشاجره‌های سیاسی آمریکا و لفاظی‌های کارزارهای انتخاباتی ریاست‌جمهوری این کشور بر میدان‌های نبرد اوکراین سایه افکنده است.

این روزنامه نوشت: اکنون تعداد زیادی از سیاستمداران آمریکایی، عمدتا جمهوری‌خواهان که توسط دونالد ترامپ رهبری می‌شوند، از حمایت‌های ایالات متحده به اوکراین انتقاد می‌کنند. مجلس نمایندگان آمریکا مشاجره‌هایی در رابطه با تعطیلی دولت آمریکا داشته‌ و در حین این کشمکش‌ها، کمک‌های واشنگتن به کی‌یف «هسته اصلی» این موضوع بوده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا شامگاه شنبه قانون بودجه موقت برای جلوگیری از تعطیلی دولت تا ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) را بدون تخصیص کمک به اوکراین امضا کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha