• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۲ / ۲۱:۲۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402071913650
  • خبرنگار : 50214

معاون رئیس قوه قضائیه:

رسانه‌ها قضاوت‌های عمومی را برای ترویج اندیشه‌ها رواج می‌دهند

رسانه‌ها قضاوت‌های عمومی را برای ترویج اندیشه‌ها رواج می‌دهند

ایسنا/یزد معاون رئیس قوه قضائیه و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان این که رسانه‌ها قضاوت‌های عمومی را برای ترویج اندیشه‌ها رواج می‌دهند، گفت: رسانه‌‎ها در دنیای امروز دارای قدرت اقناع‌سازی و اطلاع رسانی و تبلیغات هستند به طوری که می‌توانند الگوسازی کنند.

«اصغر جهانگیر» شامگاه چهارشنبه، نوزدهم مهرماه در مراسم اختتامیه دومین جشنواره رسانه و عدلیه، اظهار کرد: رسانه در زمان حاضر تبدیل به ابزار قدرتمندی است که می‎تواند به عنوان تیغ دو لبه عمل کند به طوری که از یک سو می‎تواند تصاویری واقعی از اتفاقات جامعه به اطلاع اذهان عمومی برساند و از سوی دیگر نیز قادر است شکل نامناسبی از مسائل را در جامعه منعکس کند.

وی با بیان این که رسانه در ساخت افکار عمومی نقش مهمی دارد، افزود: رسانه‌ها با ایجاد تفکر در جامعه و تصویرسازی مناسب می‌تواند شرایطی در جامعه حاکم کنند که به جای مردم، قضاوت کنند.

جهانگیر ضمن تاکید بر این که رسانه‌ها قضاوت‌های عمومی را برای ترویج اندیشه‌ها رواج می‌دهند، عنوان کرد: رسانه‌ها همچنین می‌توانند با حرکت در مسیری درست، سبک زندگی افراد جامعه را برای داشتن زندگی هدفمند تبیین کنند یا در صورتی که مسیر خود را به درستی نشناسند، سبک زندگی افراد جامعه را به سمت زندگی اشرافی سوق دهند و ارزش‌ها و آرمان‌های آنان را تخریب کنند.

به گفته وی، رسانه‌ها در عصر حاضر دارای قدرت ناپیدایی هستند به طوری که بدون این که افراد حتی احساس کنند، تاثیرات بزرگی را برای اجرای صحنه‌های بزرگ آنها ضمن اغنای افکار عمومی رقم بزنند و آرای عدلیه را به درستی در اذهان مردم تشریح و کام مردم را شیرین کنند.

وی بیان کرد: رسانه‌‎ها در دنیای امروز دارای قدرت اقناع‎سازی و اطلاعرسانی و تبلیغات هستند و قدرت تبلیغات آنها به اندازه‌ای است که می‌توانند الگوسازی کنند.

معاون رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: رسانه‌ها امروزه می‌توانند شرایط تقلیدی را در جامعه ترویج دهند و به نحوی عمل کنند که جامعه آن چیزی که رسانه دوست دارد را عمل کنند.

وی با بیان این که متاسفانه امروزه غول‌های رسانه‌ای دنیا در دست رژیم صهیونیستی هستند، گفت: این رژیم امروز از طریق رسانه‌ها آنچنان تبلیغ می‌کنند که کشورهای مظلوم دنیا را به عنوان ناقضان حقوق بشر و حامی ترورویست نشان می‌دهد.

وی با بیان این که رسانه‌ها موجب تقویت انسجام اجتماعی و ارتقای اعتماد عمومی نسبت به بخش‌های مختلف کشور می‎شوند، گفت: اگر امروز دومین جشنواره عدلیه و رسانه به ابتکار دادگستری یزد در حال برگزاریست به دلیل این است که هر دو این بخش‌ها در راستای اجرای عدالت و احقاقق حقوق عامه و آگاه‌سازی جامعه تلاش می‌کنند.

جهانگیر با تاکید بر این که دستگاه قضایی به تنهایی نمی‎تواند وظیفه خود را در شرایطی که دشمنان در تلاش برای خدشه وارد کردن به چهره اسلام و انقلاب است انجام دهد، گفت: در جامعه‌ای به سر می‌بریم و در نظامی قرار داریم که همواره با انواع دشمنی‌ها و مظلومیت‌ها مواجه است و در حالی که تلاش دارد حقوق هیچ کسی حتی حقوق اقلیت‌ها ضایع نشود از سوی رسانه‎های معاند و در جریان اتفاقاتی کوچک به نقض حقوق بشر متهم می‎شود. لذا زمانی می‌توانند در ماموریت‌های خطیر خود موفق باشد که بتواند با همکاری رسانه‌ها به درستی عملکرد خود را تشریح کند.

وی به نقش واسطه‌ای رسانه‌ها اشاره و عنوان کرد: رسانه در حین تلاش برای به تصویر کشاندن درست عملکرد دستگاه‌ها، تصویر صحیصی از مطالبات و نیازهای مردم را به مسئولان منعکس می‌کند. لذا این جشنواره تلاش دارد از دیدگاه مردم، مشکلات را رصد و با پرداختن به آنها از تبدیلشان به معضلات جلوگیری کند.

معاون قوه قضائیه با بیان این که نسل امروز به ویژه در حوزه خانواده نیاز به آگاه‌سازی از طریق رسانه‌های داخل کشورمان دارد، گفت: امروزه فضای مجازی فارغ از تمام ارزش‌ها تلاش دارد ارزش‌های دینی و اخلاقی نسل جوان ما را هدف قرار دهد و آنها را نسبت به آن بی‌تفاوت کند ولی باید با آگاه سازی آنها از طریق رسانه‎های داخلی، تهدیدهای توامان با فرصت‌های ناشی از پیشرفت را نیز به فرصت تبدیل کنیم.

جهانگیر در پایان ابراز امیدواری کرد این جشنواره‌ها به آگاه‌سازی بخش‌های مختلف برای انتقادپذیری و شناخت مشکلات خودشان قبل از این که توسط دشمن به عنوان نقطه ضعف پرداخته شود و تقویت آنها کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha