• شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402072214944
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

وقوع اولین بارندگی و روان‌آب پاییزی در خراسان جنوبی

وقوع اولین بارندگی و روان‌آب پاییزی در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به هشدار زرد هواشناسی، گفت: احتمال وقوع روان‌آب و لغزندگی و همچنین خسارت به سازه‌ها تا فردا وجود دارد که کشاورزان باید در این خصوص نکاتی را رعایت کنند.

جواد نخعی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ایجاد ناپایداری در تراز میانی جو و افزایش اختلاف فشاری در سطح زمین، اظهار کرد: احتمال بارش پراکنده طی امروز در شهرستان‌های طبس، درمیان، سربیشه و نهبندان وجود دارد.

وی با بیان اینکه تا یکشنبه کاهش دما را انتظار داریم، تصریح کرد: احتمال وزش باد شدید، گرد و خاک، رگبار و رعد و برق، تگرگ و صاعقه در استان وجود دارد.

رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد:  احتمال وقوع روان‌آب و لغزندگی و همچنین خسارت به سازه‌ها وجود دارد که کشاورزان باید در این خصوص نکاتی را رعایت کنند.

نخعی از احتمال اختلال در ترددهای جاده‌ای و ناوگان حمل و نقل، احتمال خسارت به درختان آسیب پذیر و نهال‌های جوان، احتمال خسارت به پوشش و سازه گلخانه‌ها و سقف‌های موقت و خطر سقوط اجسام معلق گفت و ادامه داد: پرهیز سفرهای غیرضروری، رعایت سرعت مطمئنه، استحکام بخشی پوشش و سازه گلخانه‌ها و سقف‌های موقت، اجتناب از رفتن به فضای باز به ویژه برای سالمندان و کودکان و افراد دارای بیماری‌های خاص در شرایط ناسالم و استفاده از ماسک مناسب در شرایط وقوع پدیده گرد و غبار، مراقبت از کندوهای زنبور عسل و انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های سرپوشیده و مناسب از جمله توصیه‌هاست.

وی با بیان اینکه شهرستان درمیان و حاجی آباد زیرکوه با 8 درجه خنک‌ترین و دهسلم نهبندان با ۳۴ درجه گرم‌ترین نقاط استان بوده‌اند، یادآور شد: در شبانه روز گذشته طی ۲۴ ساعت آینده روند کاهشی دما در استان ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha