• یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402073021226
  • خبرنگار : 50046

اتمام پروژه محور بجنورد به جنگل گلستان در دستور ویژه وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد

سردار مومنی: ۲۵ درصد تصادفات در جاده‌ها رخ می‌دهد

سردار مومنی: ۲۵ درصد تصادفات در جاده‌ها رخ می‌دهد

ایسنا/خراسان شمالی رئیس پلیس راه راهور فراجا گفت: ۲۵ درصد تصادفات در جاده‌ها رخ می‌دهد.

سردار حسن مومنی در دیدار با استاندار خراسان شمالی در ۳۰ مهر ماه در بجنورد اظهار کرد: ۲۵ درصد تصادفات در جاده ها و ۷۵ درصد فوتی ها هم در جاده ها رخ می دهد که علاوه بر تقویت زیر ساخت ها باید فرهنگ سازی لازم هم انجام شود.

وی با اشاره به رصد آمار پنج ماهه تصادفات خراسان شمالی گفت: افزایش  ۲۲ درصدی تصادفات را در این پنج ماهه شاهد هستیم به طوری که خراسان شمالی از استان‌های با درصد افزایش بالای تصادفات قلمداد می شود و لذا شرایط مطلوب نیست.

سردار مومنی افزود: خراسان شمالی به نسبت سایر استان ها ظرفیت های مغفول دارد اما تمام دستگاه های اجرایی باید پای کار باشند که هدف از این سفر رصد این موضوع است.

وی با بیان اینکه زیر ساخت های راه در این استان شرایط مطلوب ندارد، ادامه داد: باید از ظرفیت های کشوری هم استفاده شود.

رئیس پلیس راه راهوز فراجا ایجاد مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی در استان را مورد توجه قرار داد و گفت: برای راه اندازی این مجتمع ها نیاز به استانداردهای لازم نیست چون هدف ما استراحت مسافران بین راه است به طوری که با راه اندازی بازارچه های محلی هم می توان با توقف اندک مسافران این حجم از تصادفات را کاهش داد.

استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه این دیدار بر اتمام سریع تر پروژه محور بجنورد به جنگل گلستان تاکید کرد.

محمدرضا حسین نژاد اظهار کرد: در سفر رییس جمهور به استان پروژه محور بجنورد به جنگل گلستان مورد توجه ویژه  قرار گرفت حتی در نشست اخیر با وزیر کشور باز هم این موضوع مورد تاکید قرار گرفته است.

وی، ایجاد همسویی و همفکری در میان مسئولان مربوطه را ضروری دانست تا این محور سریع تر به اتمام برسد زیرا فراوانی تصادفات در این محور است.

حسین نژاد، ایجاد مجتمع های رفاهی بین راهی را یک عامل مهم در کاهش تصادفات عنوان کرد و گفت: در اهدای زمین و اخذ مجوز برای ایجاد این مجتمع ها کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha