• شنبه / ۱۳ آبان ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402081309550
  • خبرنگار : 50294

استاندار کردستان عنوان کرد:

حذف کولبری با تحقق منطقە آزاد تجاری بانە و مریوان

حذف کولبری با تحقق منطقە آزاد تجاری بانە و مریوان

ایسنا/کردستان استاندار کردستان گفت: امیدواریم با راەاندازی و تحقق منطقە آزاد تجاری بانە و مریوان شاهد حذف معضل کولبری در استان کردستان باشیم.

اسماعیل زارعی کوشا امروز (۱۳آبان) در نهمین جلسە شورای اداری استان کردستان اظهار کرد: عزت فقط برای خداوند متعال است و خداوند به هرکس کە بخواهد عزت عطا می‌کند و هرکس را کە بخواهد خار و ذلیل می‌سازد و امروز دنیا شاهد تحقق خواست و وعده‌های الهی در منطقه‌ای است که بیش از ۷۰ سال نقطه ظلم و تعدی و تجاوز است.

وی عنوان کرد: امروز این اراده الهی در قالب جبهه مقاومت که مدیون سیاست امام راحل است که از روز اول بدون کوچکترین عقب‌نشینی و انفعال و تردید به عنوان سیاست اصلی نظام دستور دادند کە این غده سرطانی باید محو شود و تا به امروز با حکمت و تلاش رهبر معظم انقلاب اسلامی منجر شده که جوانان این منطقه در قالب حماس، حزب‌اللە و جوانان جبهه مقاومت مجموعه‌ای را تشکیل دهند تا آن خواست الهی محقق شود.

استاندار کردستان از مردم کردستان برای استقبال بی‌نظیرشان از ریاست محترم جمهوری تجلیل کرد و اظهار کرد: استان کردستان استان مهمی است و این اتفاقات بازخورد فوق‌العادەای در کشور، منطقە و حتی در دنیا داشتە و خوشحالیم کە بە مردمی خدمت می‌کنیم کە بزرگوار و قدردان هستند و  با همە کم‌کاری‌ها و کم و کاستی‌ها و بە پاس همت رئیس جمهور پا بە عرصە گذاشتند و با استقبال باشکوه خود ما را سربلند کردند.

وی عنوان کرد: بە عنوان خادم کردستان، این استقبال برای بنده بسیار شیرین، دلچسب و افتخارآمیز است، چرا که این استقبال دل رهبر معظم را شاد کرد و بدون شک این بالاترین افتخار برای ما است.

زارعی کوشا ادامه داد: در زمان کنونی کە بیشترین توجهات بر حول محور مسئلە فلسطین استوار است، اهمیت سفر ریاست جمهوری بە استان کردستان بە گونەای بود کە در کشور و منطقە بازتاب فوق‌العادەای داشت.

وی اضافە کرد: باید توجە داشت کە امروز مسئولیت بیشتری بر عهدە داریم و باید بهتر از پیش خدمت کنیم و هرآنچە کە مانع خدمت بهتر می‌شود باید از آن عبور کرد، زیرا مردم با حضور باشکوە خود این پیام را ارسال کردند کە بە کارها و اقدامات ما توجە و آن را رصد می‌کنند و بە تمام تلاش‌ها و تبلیغات رسانەهای معاند بی‌توجە هستند.

استاندار کردستان بە راەاندازی منطقە آزاد تجاری مریوان و بانە اشارە و بیان کرد: با تلاش و کمک مجموعە دولت امروز شاهد راەاندازی منطقە آزاد تجاری بانە و مریوان بودیم.

وی عنوان کرد: خوشبختانە امروز ارتباط خوبی با فعالان اقتصادی و مسئولان اقلیم کردستان عراق برقرار و انگیزە خوب و چشم‌گیری برای سرمایەگذاران و فعالان اقتصادی خارجی و داخلی این منطقە وجود دارد.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکە باید انسجام خوبی در استان کردستان وجود داشتە باشد، اظهار کرد: خوشبختانە در استان کردستان در هیچ زمینه‌ای تعارض نداریم و این یک اتفاق مهمی در استان است.

زارعی‌کوشا بە بازگشایی معابر مرزی استان اشارە کرد و افزود: بازگشایی معابر کولبری یک مطالبە جدی مردم مرزنشین استان بود کە بە صورت موقت دو بازارچە مرزی و معبر کولبری بازگشایی و بازخوردهای اقتصادی و اجتماعی مهمی را بە دنبال داشتە و در تعادل نرخ‌ها در استان بسیار موثر است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بازگشایی منطقە آزاد تجاری بانە و مریوان اتفاقی را رقم بزند کە دیگر هیچکس رغبتی بە کولبری نداشتە باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha