• چهارشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402081712739
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار تبریز خبر داد

رفع معضل ترافیکی میدان‌های آذربایجان و خلبان تبریز

رفع معضل ترافیکی میدان‌های آذربایجان و خلبان تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار تبریز از رفع معضل بزرگ ترافیکی میدان آذربایجان و میدان خلبان (پایگاه دوم شکاری) خبر داد.

محمدرضا روشنی در این رابطه اظهار کرد: پس از سالیان متمادی و با توجه به مطالبات به حق شهروندان با همکاری مدیران و مسئولان، گره بزرگ ترافیکی میدان آذربایجان و میدان خلبان مرتفع شد.

وی ضمن اشاره به صحبت‌های امام جمعه تبریز در نماز جمعه اخیر مبنی بر حل معضلات ترافیکی شهر گفت: با عنایت به مطالبات مردمی و  پس از پیگیری‌های مجدانه شهردار تبریز، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، پلیس راهور، معاونت عمرانی استانداری، فرماندهی پایگاه دوم شکاری و براساس مطالعات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط معاونت، مشکل قدیمی و آزاردهنده ترافیک سنگین میدان آذربایجان و میدان خلبان به همت شهرداری منطقه ۶، مرتفع شد.

وی ضمن قدردانی از سعه صدر و احساس مسئولیت فرماندهی پایگاه دوم شکاری تبریز امیر سرتیپ یوسفی، جانشین فرماندهی پایگاه امیر سرتیپ سلیمانی و سرهنگ اصلان‌زاده، در قبال مطالبات و مشکلات شهروندان، عنوان کرد: ترافیک سنگین این منطقه در طول چندین سال گذشته همه روزه باعث اتلاف وقت ارزشمند هزاران نفر از شهروندان و گردشگران می‌شد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار تبریز ادامه داد: به منظور مطالعات این گره ترافیکی برای اولین بار در کشور از امکانات ترافیکی نرم‌افزار رایگان گوگل مپ که بر روی گوشی‌های تلفن همراه بسیاری از شهروندان وجود دارد، همراه با تصاویر دوربین‌های ترافیکی و مدلسازی‌های ترافیکی استفاده شد و با انسداد دوربرگردان مقابل پایگاه و ایجاد جزیره ترافیکی در ورودی جاده آناخاتون، مشکلات ترافیکی این منطقه تا حد قابل توجهی مرتفع شد.

وی تشریح کرد: در این طرح یک گیت برای عبور و مرور فقط خودروهای عملیاتی پایگاه دوم شکاری در نظر گرفته شده و نصب خواهد شد، هم چنین طبق توافقات به عمل آمده با فرماندهی پایگاه دوم شکاری عبور و مرور خودروهای غیرعملیاتی پایگاه همانند خودروهای سایر شهروندان از طریق میدان شهید مدنی انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه مشکلات بزرگ شهر تبریز با صرف هزینه‌های اندک و فقط با همکاری و هماهنگی مسئولان قابل حل است، خاطرنشان کرد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز بنا به دستورات اکید شهردار کلانشهر تبریز و با استفاده از نرم‌افزار رایگان گوگل مپ همه گره‌های ترافیکی شهر تبریز را شناسایی و مدلسازی کرده است و به تدریج اقدام به رفع این گره‌ها خواهد کرد.

افزایش ۳۰ درصدی تجهیزات زمستانی شهرداری تبریز

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز از افزایش ۳۰ درصدی تجهیزات زمستانی شهرداری تبریز نسبت به سال گذشته خبر داد.

پرویز عباس‌نژاد با اعلام این خبر اظهار کرد: با تمهیدات اتخاذ شده، امسال نسبت به سال گذشته تعداد تجهیزات زمستانی ماشین‌آلات مورد استفاده در مواقع بارش برف به طور متوسط ۲۰ الی ۳۰ درصد افزایش خواهد داشت.

وی با اشاره به حذف کامل نمک‌پاشی در سال ۱۴۰۱ و جایگزینی آن با محلول‌پاشی، عنوان کرد: کاهش محسوس میزان نمک مصرفی در کارگاه‌های مکانیزه محلول‌ساز به میزان یک پنجم سال قبل در سال گذشته رویداد قابل توجهی بود که امسال نیز تداوم خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته تنها ۶ کارگاه محلول ساز مکانیزه در سطح مناطق فعالیت داشت، افزود: به دنبال تاکیدات و دستورات شهردار تبریز در خصوص ضرورت راه‌اندازی و به کارگیری کارگاه‌های محلول‌ساز در تمامی مناطق دهگانه، این کارگاه‌ها در تمامی مناطق در آستانه راه‌اندازی نهایی هستند و امسال مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز هم‌چنین در خصوص ماشین‌آلات محلول‌پاش نیز گفت: در حال حاضر ۸۹ تانکر ۱۰ هزار لیتری مجهز به سامانه محلول پاشی، ۴۶ دستگاه تانکر ۲۰ هزار لیتری مجهز به سامانه محلول‌پاش در کنار ۱۵ دستگاه تانکر مستقر در مناطق برای محلول‌پاشی موجود هستند که در سال‌جاری این تعداد افزایش قابل توجهی نیز خواهند داشت.

وی گفت: یکی از مسائل اساسی در زمان بارش برف در سطح شهر تردد وسایط نقلیه‌ای است که به دلایل مختلف از قبیل فرسودگی و صافی لاستیک باعث تصادفات، قفل مسیر و مانع از انجام عملیات برف‌روبی و محلول‌پاشی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهردار تبریز، وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت توپوگرافی شهر تبریز طبیعتا تهیه لاستیک مناسب برای زمان‌های بارش برف، خودداری از تردد غیرضروری در زمان بارش برف، رسیدگی به وضعیت گرمایشی، سیستم ترمز ماشین می‌تواند نقش بسزایی در کاهش حوادث در زمان بارش برف در شهر تبریز داشته باشد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha