• شنبه / ۲۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402082014342
  • منبع : بازار

خاطره انگیزترین کامیون ایران خودرو دیزل

خاطره انگیزترین کامیون ایران خودرو دیزل

یکی از خودروهای تجاری که همواره در توسعه و نوسازی کشور مطرح بوده و مردم ماشین های سنگین را با آن می شناسند کامیون بود. اولین کامیون وارد شده به ایران کامیون ماک بود که طرفداران زیادی داشت. اما امروزه نامی از آن وجود ندارد. به نظر شما ماندگارترین کامیون در ایران کدام است که هنوز در جاده ها در حال فعالیت است؟

به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت دیزلیران، شما هم اگر جزو کامیونداران باشید یا حتی علاقه داشته باشید بارها بارها اسم کامیون بنز را شنیدید. البته خیلی ها کامیون را فقط با بنز نارنجی می شناسند. کامیون های بنز نارنجی برای اولین بار در قرن ۱۹ میلادی در کشور آلمان به تولید رسید. این کامیون در آلمان نیز جزو پر فروش ترین ها بود. اما این بنز در سال ۱۳۳۸ شمسی وارد کشور شد. در نوسازی ناوگان و ساخت و ساز کشوری نقش بسزایی داشت.

معرفی کامیون بنز (کامیون قولکی ایران)

کامیون بنز به دلیل کیفیت عالی و خوبی که دارد مورد توجه عموم مردم قرار گرفت. اگر شما در صنف کامیون داران باشید می دانید که بنز قدیمی لقب قولک را دادند. اما دلیل این اسم چیست؟ اگر شما هم نمیدانید با من همراه شوید.

کامیون بنز را قولک گفتند چرا که استهلاک بسیار پایینی دارد و خیلی دیر به تعمیرات نیاز پیدا می کند. همین امر سبب می شود کامیونداران اغلب درآمدشان را صرف خانه و خانوادشان کنند. وقت کمتری را در تعمیرگاه ها بگذرانند. به همین خاطر بنز قدیمی ما به قولک شهرت دارد.

کامیون بنز در دو مدل ۱۹۲۴ و ۲۶۲۴ در سطح جاده ها کشور وجود دارد. این مدل کامیون دارای دو کاربری باری و کمپرسی است. مدل ۱۹۲۴ آن به صورت تک محور و ۲۶۲۴ آن جفت محور است.

محبوبیت کامیون بنز ایران خودرو دیزل

کامیون بنز یا همان کامیون مایلر در ایران توسط شرکت ایران خودرو دیزل مونتاژ و تولید می شود. اما سوال اصلی که پیش می آید این است که کامیون برای دهه ۳۰ چطور هنوز در دل جاده های کشور در حال تردد هستند. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی تجهیزات و نکات ایمنی زیادی روی کامیون ها نصب شده اما این نکات روی بنز قدیمی اجرایی شده است؟

باید بگوییم ایران خودرو دیزل همگام با پیشرفت تکنولوژی و تجهیزات کامیون ها تغییرات اساسی را روی کامیون بنز خود انجام داده و موتور آن را ارتقا داد.

کامیون بنز ایران خودرو دیزل هم اکنون دارای موتور بنز مدل MB-OM ۳۵۵LA با قدرت ۲۸۰ اسب بخاری در ۲۲۰۰ دور در دقیقه می باشد. این موتور می تواند تا ۱۰۵۰ نیوتن متر گشتاوری را در ۱۵۰۰ الی ۱۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند. در مجموع دارای سیلندر با حجم مجموع ۱۱۵۸۰ سی سی با استاندارد یورو ۴ به همراه فیلتر DPF است.

تفاوت اصلی بنز تک و جفت محور در تعداد دنده های آن هاست. بنز تک ۱۹۲۴ دارای ۶ دنده جلو و یک دنده عقب است. بنز جفت دارای ۱۶ دنده جلو و دو دنده عقب می باشد. ظرفیت مخزن سوخت ان کامیون ۴۰۰ لیتریست.

البته یکی از نکات مهمی که سبب ماندگاری این بنز در کشور شد تناژ آن است. کامیون با تناژ ۱۹ و ۲۶ تن در کشور بسیار کم است. به همین دلیل بنز قدیمی هنوز هم در بین مردم محبوبیت دارد.

تجهیزات کامیون بنز باری و کمپرسی

خاطره انگیزترین کامیون ایران خودرو دیزل

کامیون کمپرسی و باری بنز ۱۹۲۴ و ۲۶۲۴ دارای تجهیزاتی به شرح ذیل است: تجهیزاتی مانند آفتابگیر داخلی، ظرفیت مخزن ادبلو ۳۰ لیتر، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، جعبه کمک‌های اولیه، کولر و بخاری، سیستم صوتی (رادیو، دو عدد بلندگو)، تیپ کمپرسی مجهز به PTO مثلث خطر، سیستم سپهتن، صندلی راننده و کمک راننده قابل تنظیم و مجهز به کمربند ایمنی سه نقطه، گاردهای جلو، عقب و جانبی، تاخوگراف، کپسول آتش نشانی، بوق برقی و بوق دنده عقب، جک، بخاری و کولر درجا، سیستم ترمز مجهز به فیلتر رطوبت گیر، قفل عرضی دیفرانسیل، شیلنگ باد، قفل مرکزی، تایر زاپاس، قفل عرضی و طولی دیفرانسیل و ... است.

ثبت نام کامیون بنز به صورت اینترنتی انجام می شود. خواهان کامیون تک و جفت کمپرسی آن در هر دو مدل بیشتر از باری بنز است. زمانی که سایت ایران خودرو دیزل برای ثبت نام باز می شود؛ در چند دقیقه اول ظرفیت باز شده تمام می شود. که این امر نشان از محبوبیت و طرفداران این کامیون در بازار است. برای ثبت نام بنز تک و جفت باری و کمپرسی می توانید به وب سایت دیزلیران مراجعه نمایید. ضمن اینکه برای خرید کامیون بنز دست دوم و کارکرده و صفر می توانید به مجموعه بزرگ دیزلیران مرجع خرید و فروش انواع خودورهای سنگین مراجعه نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha