طالب محمدی امروز دوشنبه در کارگاه آموزشی کیفیت بخشی مراکز جامع استثنایی استان در سنندج، اظهار کرد: تغییر ساختار و ماموریت مراکز قبلی مشکلات ویژه یادگیری به مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخلات به هنگام رشدی - تربیتی، ظرفیتی بسیار خوب برای ارتقای این مراکز بهعنوان مرکز پایش تخصصی آموزش و پرورش است.
وی افزود: این مراکز فرآیند غربالگری، تشخیص، پذیرش، آموزش، توانبخشی و مداخلات مبتنی بر نیاز که براساس برنامه آموزش فردی تنظیم میشود را به دانش آموزان جامعه هدف دوره ابتدایی در سطح استان ارائه میدهند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان بیان کرد: این مراکز در حال حاضر، پایگاه اصلی و کلینیک تخصصی آموزش و پرورش هستند و هرساله تعداد زیادی از دانشآموزان دوره ابتدایی برای دریافت خدمات آموزشی و توانبخشی از طرف مدارس به این مراکز در سطح استان ارجاع می شوند.
وی خاطرنشان کرد: اصل در آموزش و پرورش کشف کردنی است نه وضع کردنی و لازمه کار در نظام تعلیم وتربیت مدارا کردن و فراهم آوردن زمینههای مناسب است، ضمن اینکه آموزش و پرورش وظیفه دارد زمینهای فراهم کند که افراد با هر استعداد، توانایی و یا محدودیت از حق آموزش بهرهمند شوند.
محمدی با تأکید بر اهمیت برنامه ریزی به عنوان پیوستار موفقیت و رشد سازمانی، برنامهریزی را لازمه پیشبرد اهداف بالادستی به ویژه در نظامهای آموزشی دولتی نیمه متمرکز، وجود تعامل سطوح مختلف و زبان مشترک مدیران اعلام کرد.
انتهای پیام
نظرات