• سه‌شنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402083022366
  • خبرنگار : 50300

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تاکید کرد

ضرورت توسعه زیرساخت‌ها برای جذب دانشجویان خارجی در اهواز

ضرورت توسعه زیرساخت‌ها برای جذب دانشجویان خارجی در اهواز

ایسنا/خوزستان مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بر لزوم افزایش جذب دانشجویان بین‌الملل در این دانشگاه تاکید کرد.

دکتر سیدعلی مرد در چهارمین کارگاه بین‌المللی‌سازی آموزش عالی در علوم پزشکی منطقه ۴ آمایشی آموزش عالی بخش سلامت کشور که امروز (۳۰ آبان‌ماه) در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، با اشاره به پیشینه دانشگاه تاریخی گندی شاپور در خوزستان اظهار کرد: گفته می‌شود که "تالس" اولین استادیار بین‌المللی دانشگاه و "ابوریحان بیرونی" اولین استاد بین‌المللی جهان اسلام در دانشگاه گندی شاپور بوده‌اند. همچنین اولین استاد مدعو به دانشگاه گندی شاپور، امام علی(ع) بوده است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه مدیریت امور بین‌الملل در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نوپا است، افزود: بدون توسعه زیرساخت‌ها نمی‌توان بخش بین‌الملل را توسعه داد. از ۲۲ ماه پیش در بخش‌های آموزشی، امنیتی و رفاهی کار را آغاز کردیم. مهم است که هر دانشجو که به دفتر بین‌المللی مراجعه می‌کند، بتوانیم از روز اول با زبان وی ارتباط برقرار کنیم؛ صد درصد همکاران ما دو زبانه و ۴۵ درصد نیز سه زبانه هستند بنابراین کمتر کسی به دفتر ما مراجعه می‌کند و زبان وی را بلد نیستیم.

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: همچنین ۱۰ درصد همکاران بخش بین‌المللی در روابط بین‌الملل تحصیل کرده‌اند و ۲۰ درصد نیز تحصیل‌کرده زبان‌های خارجه هستند.

مرد گفت: آشناسازی دانشجویان با فرهنگ ایرانی، برگزاری مسابقات ورزشی و... از جمله برنامه‌هایی است که برای دانشجویان خارجی اجرا می‌شود. به این دانشجویان زبان فارسی نیز آموزش داده می‌شود. در این حوزه، نشست‌های مختلفی با دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه تهران، وزارت علوم و کنسولگری عراق داشته‌ایم و تبادل تجربه انجام شده است. در بخش بین‌المللی باید روی مارکتینگ کار کنیم و در موارد مختلف باید محتوا تولید و تبلیغ شود.

وی با اشاره به اقدامات این دانشگاه در حوزه دانشجویان خارجی افزود: با توجه به اینکه ظرفیت دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها بالا رفته بود بنابراین دو ساختمان را بازسازی کردیم و در بخش بین‌المللی برای خوابگاه دانشجویان در نظر گرفتیم. ۱۸ واحد خوابگاهی برای این دانشجویان با امکانات لازم در نظر گرفته شده است. فضای آموزشی نیز نداشتیم اما کلاس راه‌اندازی کرده‌ایم.

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به ضرورت توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی، عنوان کرد: امسال توسعه بسیار عالی در تعداد رشته‌ها داشتیم و دانشجویان خارجی در  ۲۶ رشته در دانشگاه اهواز ثبت نام کردند. امیدواریم توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی در بخش بین‌الملل ادامه داشته باشد.

وی افزود: قبولی دانشجویان در علوم پایه که پیش از این حدود ۶۰ درصد بود نیز به ۹۰ درصد رسیده است.

مرد گفت: حدود ۹ میلیارد تومان تجهیزات در حال جذب است که ۲ میلیارد تومان برای بیمارستان بقایی و ۷ میلیارد تومان برای بیمارستان شفا و دستگاه کلونوسکوپی در نظر گرفته شده است.

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تدریس زبان‌های خارجی به استادان این دانشگاه، گفت: آموزش زبان‌های انگلیسی، فرانسه و عربی را به صورت خاص برای استادان داشتیم که پیراپزشکی در این حوزه پیشرو بود. کالج بین‌المللی دانشگاه نیز به بیش از ۷۰۰ نفر سرویس داده و در این کالج،  ۱۴۲ دوره برگزار شده است.

وی ادامه داد: در دانشگاه اهواز ۸۰۰ استاد داریم که به صورت میانگین هر استاد ۱۵ مقاله دارد اما بیشتر از ۲۰ فارغ‌التحصیل بین‌المللی نداشته‌ایم بنابراین از هر فرصتی برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی در این بخش استفاده می‌کنیم. ارتباطاتی با دانشگاه بصره داریم و در لیست مورد تایید آموزش عالی کشور هند نیز قرار گرفته‌ایم.

مرد با تاکید بر ضرورت حفظ امنیت دانشجویان بین‌الملل، گفت: باید زیرساخت‌های امنیتی را توسعه دهیم؛ به این منظور به تمام نهادهای امنیتی اعلام شده است که به منظور تامین امنیت این دانشجویان فعال باشند.

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان با بیان اینکه این دانشگاه از شش کشور دانشجو دارد، گفت: دو کشور دیگر نیز در حال اضافه شدن به این تعداد هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha