• یکشنبه / ۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402090503073
  • خبرنگار : 50180

معاون سپاه نبی اکرم(ص) استان:

جشنواره جهادگران علم‌وفناوری در کرمانشاه برگزار می‌شود

جشنواره جهادگران علم‌وفناوری در کرمانشاه برگزار می‌شود

ایسنا/کرمانشاه معاون علمی و فناوری سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: آمادگی برگزاری دوره های توانمندسازی را برای مدیران و مسئولان استان در حوزه های مختلف داریم.

کورش بابلی امروز(پنجم آذر) به مناسبت هفته بسیج در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهتمام معاونت علمی و فناوری سپاه استان کرمانشاه به انجام پژوهش‌های کاربردی مورد نیاز جامعه، گفت: پژوهش‌های کاربردی پژوهش‌هایی هستند که نتایج آن در جامعه ملموس بوده و  بتواند به اقتدار کشور کمک کرده و در عین حال مشکلی از مشکلات جامعه را مرتفع کند.

بابلی ادامه داد: هم اکنون ایران از نظر علمی رتبه اول را بین کشورهای اسلامی و رتبه ۱۶ را در دنیا دارد، اما زمانی می توانیم ادعا کنیم که در زمینه علمی موفق بوده‌ایم که نتایج کارهای علمی صورت گرفته منجر به حل مشکلات جامعه و رفاه بیشتر مردم شود.

معاون علمی و فناوری سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه علمِ نیاز محور مصونیت ساز است، گفت: بسیج به دنبال علم نیاز محور و نافع است و تلاش می کند در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری بازوی توانمند دستگاه های اجرایی باشد.

بابلی با بیان اینکه مجموعه بسیج پیگیر حل مشکلات جامعه از طریق علمی و در قالب برگزاری کارگاه های توانمندسازی نیروی انسانی است، تاکید کرد: شرکت مدیران و مسئولان در کارگاه های حل مسئله می تواند نقش تاثیرگذاری در حل مشکلات جامعه داشته باشد. 

بابلی ادامه داد: آمادگی برگزاری دوره های توانمندسازی برای مدیران و مسئولان استان در حوزه های مختلف را داریم که البته پیشنهادهایی را هم در این خصوص به ادارات داده ایم که خیلی مورد توجه قرار نگرفته است.

وی اشاره ای هم به ضروری بودن آموزش رفتارهای سازمانی در ادارات داشت و گفت: در این زمینه هم آمادگی برگزاری کارگاه های آموزشی را در استان داریم و پیشنهاد برگزاری چنین کارگاه هایی را هم قبلا به مدیران استان داده ایم.

بابلی در ادامه با بیان اینکه پرورش استعدادهای بسیجیان به عنوان یکی از ماموریت های مهم بسیج پیگیری می شود، گفت: در این راستا اقداماتی مثل راه اندازی خانه نخبگان بسیج را در استان انجام داده ایم.

 وی با بیان اینکه مجموعه بسیج استان کرمانشاه هم اکنون ۱۴ خانه نخبگان فعال دارد، گفت: در تمامی شهرستان‌های استان خانه نخبگان داریم.

بابلی افزود: تاکنون ۱۲۰۰ نخبه بسیجی صاحب ایده در استان به عضویت خانه‌های نخبگان بسیج درآمده اند.

وی ادامه داد: در یک سال و نیم گذشته نزدیک ۷۰ طرح فناورانه بسیجیان در استان مورد حمایت هایی در جهت تسهیل دریافت مجوز، ایجاد شرایط لازم برای ساخت نمونه اولیه، حمایت برای تجاری سازی و حتی حمایت های مالی و ... قرار گرفته است. 

بابلی اشاره ای هم به موفقیت یکی از نخبگان بسیجی کرمانشاه در ساخت پوتین هوشمند داشت و گفت: این پوتین هوشمند که ایده اولیه آن مورد حمایت سپاه قرار گرفته هم اکنون به خط تولید انبوه رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی ۳۸ پایگاه علمی در استان از سوی معاونت علمی و فناوری سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه، گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون نزدیک ۱۷۰۰ نفر از این پایگاه‌ها خدمت دریافت کرده اند.

بابلی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری در استان، گفت: این جشنواره فردا(۶ آذر) در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی افزود: سخنران جشنواره جهادگران علم و فناوری در کرمانشاه آیت الله عابدی مشاور مقام معظم رهبری در حوزه های علمیه خواهد بود.

بابلی اشاره ای هم به برگزاری اجتماع نخبگان بسیجی در دانشگاه صنعتی کرمانشاه با سخنرانی آیت الله عابدی عصر فردا(۶ آذر) در کرمانشاه داشت و گفت: این تجمع نیز در دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار خواهد شد.

 انتهای پیام


 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha