• پنجشنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۴ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1404061307748
  • خبرنگار : 50199

رتبه ۲ کنکور رشته علوم انسانی:

انتظار رتبه یک را داشتم/ مسیر گل و بلبل نیست

انتظار رتبه یک را داشتم/ مسیر گل و بلبل نیست

ایسنا/مازندران «جواد عبدیان»، رتبه ۲ کنکور سراسری علوم انسانی سال ۱۴۰۴ از ساری، با تاکید بر نقش تلاش، برنامه‌ریزی و حمایت خانواده، مسیر موفقیت خود را تشریح کرد و گفت: انتظار رتبه یک را داشتم اما از کسب رتبه دوم نیز راضی هستم.

جواد عبدیان که پدرش فرهنگی و مادرش خانه‌دار است، در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سختی‌های مسیر کنکور گفت: مسیر کنکور، گل و بلبل نیست. صبر و تلاش مداوم در کنار هدف‌گذاری درست می‌تواند دانش‌آموزان را به نتیجه مطلوب برساند و من قصد دارم برای ادامه تحصیل، رشته قضاوت با وکالت دانشگاه تهران را انتخاب کنم.

وی درباره روند دو مرحله‌ای کنکور ۱۴۰۴ افزود: برگزاری کنکور در دو مرحله اردیبهشت و تیر باعث شد که در مرحله دوم با تجربه و دقت بیشتری شرکت کنم. مرحله اول حکم آزمون اصلی را نداشت اما باعث شد محتاط‌تر باشم و نقاط ضعفم را بشناسم.

این کنکوری رتبه برتر، دو مرحله‌ای بودن کنکور را اتفاق مثبتی دانست و به تغییرات سال آینده نیز اشاره کرد و گفت: کنکور از سال آینده به‌صورت تک‌مرحله‌ای و مبتنی بر امتحانات نهایی دوسال خواهد بود. این موضوع از یک جهت باعث تلاش پیوسته دانش‌آموز در طی سال‌های می‌شود، اما چالش‌هایی هم دارد، مثل نحوه تصحیح اوراق که در آن سلیقه معلمان ممکن است در نمره‌دهی تأثیرگذار باشد.

عبدیان با تاکید بر اهمیت طراحی سوالات استاندارد در امتحانات نهایی، گفت: سوالات باید متناسب با محتوای کتاب و دارای پاسخ‌های شفاف و مشخص باشند؛ و پیشنهاد طراحی سوالات به صورت جای خالی و چهارگزینه‌ای بوده و در طراحی سوالات تشریحی، پاسخ باید شفاف باشد و این‌گونه عدالت در تصحیح رعایت می‌شود و حقی از دانش‌آموز ضایع نخواهد شد.

وی به موضوع معدل نیز اشاره کرد و افزود: برخی دانش‌آموزان به دروس به‌اصطلاح غیرمهم بی‌توجه هستند، اما باید بدانند که تمام دروس در تعیین معدل و نهایتاً تاثیر در کنکور نقش دارند. از سال آینده نمرات پایه یازدهم نیز در نتیجه نهایی موثر خواهد بود.

او در ادامه گفت: به‌طور میانگین روزانه ۱۲ ساعت مطالعه داشتم، اما آنچه اهمیت دارد کیفیت مطالعه است، نه صرفاً کمیت. هر درس نیاز به زمان متفاوتی برای یادگیری دارد، اما نباید هیچ درسی رها شود.

این رتبه برتر درباره انگیزه و آینده شغلی گفت: برخی دانش‌آموزان به دلیل ناامیدی از بازار کار رشته‌ها دچار بی‌انگیزگی می‌شوند، اما من معتقدم اگر تلاش واقعی وجود داشته باشد، در نهایت مسیر شغلی مناسب نیز فراهم خواهد شد. خانواده‌ها هم باید به استعداد و علاقه فرزندان توجه کنند و آن‌ها را به اجبار وارد رشته‌ای نکنند.

عبدیان، استان مازندران را از نظر علمی و میانگین درسی، دارای جایگاه خوبی دانست و حضور دانش آموزان را در مدت سه ضروری دانست و بر نقش حمایت خانواده و معلمان در موفقیت خود تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha