• یکشنبه / ۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402090503077
  • خبرنگار : 50356

آغاز توزیع  ۹۰۰۰ تن علوفه مدت‌دار برای طرح تولید قراردادی گوشت عشایر خراسان رضوی

آغاز توزیع  ۹۰۰۰ تن علوفه مدت‌دار برای طرح تولید قراردادی گوشت عشایر خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت: توزیع ۹۰۰۰ تن علوفه مدت‌دار برای طرح تولید قراردادی گوشت عشایر استان از فردا آغاز خواهد شد.

محمد حسین جعفری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اجرای طرح تولید قراردادی گوشت عشایر خراسان رضوی و آغاز توزیع علوفه مدت‌دار بین عشایر استان در این طرح اظهار کرد: طرح تولید قراردادی گوشت توسط عشایر در سطح کشور برای یک میلیون راس دام در نظر گرفته شده که سهم خراسان رضوی ۲۵۰ هزار راس بود و اکنون این طرح در استان برای ۵۰ هزار راس اجرا می‌شود. مسیر این طرح در حال تسهیل بوده و برای ۵۰ هزار راس دام استان با شرکت پشتیبانی امور دام قرارداد بسته شده است.

وی افزود: در این طرح برای عشایر خراسان رضوی به ازای هر راس دام، ۱۸۰ کیلوگرم علوفه شامل جو یا کنسانتره در نظر گرفته شده و میزان کل علوفه توزیعی میان عشایر ۹۰۰۰ تن است.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح تولید گوشت بوده و شرکت پشتیبانی امور دام استان آمادگی دارد به هر مقدار دام قابل کشتار عشایر را با قیمت توافقی و روز بازار خریداری و تحویل بگیرد.

جعفری عنوان کرد: قرارداد توزیع ۹۰۰۰ تن علوفه برای تولید قراردادی گوشت عشایر منعقد شده و شرکت پشتیبانی امور دام آن را تایید کرده و شبکه اتحادیه تعاونی‌های عشایری استان در حال ادامه کار بوده تا طی همین هفته علوفه را به مناطق عشایری یا به شرکت‌های تعاونی عشایری استان حمل و توزیع کند. با توجه به اینکه عشایر استان به سمت مناطق قشلاقی در حال حرکت هستند و در آنجا مستقر می‌شوند، تلاش می‌شود تا از فردا بحث حمل علوفه به این مناطق در خراسان رضوی انجام شود.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون چیزی حدود ۲۶ هزار تن علوفه بین عشایر خراسان رضوی برای تعلیف دام توزیع شده که حدود ۱۹ هزار تن آن کنسانتره است.

مدیرکل امور عشایر استان گفت: با توجه به نیاز عشایر به علوفه مقرر شده است تا سازمان امور عشایر و شرکت پشتیبانی امور دام این طرح را ادامه دهند و سر رسید این طرح ۱۵ فروردین ماه سال آینده خواهد بود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha