• سه‌شنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۲ / ۲۳:۱۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402091410432
  • خبرنگار : 50039

پلمب ۱۴۸ بنگاه مشاور املاک متخلف در گلستان

پلمب ۱۴۸ بنگاه مشاور املاک متخلف در گلستان

ایسنا/گلستان مدیر کل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک سطح استان همچنان تداوم دارد، افزود: تا کنون از هزار و ۷۱۱ بنگاه بازدید به عمل آمده است.

مهدی ملک عصر سه‌شنبه، ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین اقدامات کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گلستان پرداخت و اظهار کرد: از ابتدای فعالیت این کارگروه در استان تاکنون یک هزار و ۷۱۱ بازرسی از بنگاه‌های شهرها و روستاهای مختلف انجام شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به اینکه در استان ۳ هزار و ۳۷۱ بنگاه مشاور املاک دارای مجوز و فاقد مجوز وجود دارد، ادامه داد: طی این بازرسی‌ها ۵۵ بنگاه مشاور املاک بدون پروانه کسب شناسایی و ۱۴۸ واحد صنفی متخلف پلمب شدند.

وی با تأکید بر اینکه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات با هدف ساماندهی بازار اجاره و مسکن همزمان با شروع فصل نقل و انتقالات در گلستان تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک سطح استان همچنان ادامه دارد و قطعاً با واحدهای متخلف پس از شناسایی طبق قانون برخورد خواهد شد.

ملک با بیان اینکه اعضای کارگروه در سه سطح صنفی، تعزیراتی و حکومتی و همچنین اطلاعاتی از بنگاه‌های مختلف استان بازدید می‌کنند، تصریح کرد: از ابتدای فعالیت کارگروه تنظیم و کنترل بازار، املاک و مستغلات تاکنون، بنگاه‌های مشاور املاک متخلف در مجموع به پرداخت ۲۴ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده اند.

این مقام مسئول اضافه کرد: طی بازرسی‌های انجام شده بیشترین تخلفات بنگاه‌های مشاور املاک عدم استفاده از مبایعه نامه کاغذی، عدم صدور کد رهگیری، نداشتن پروانه کسب و عدم نصب جواز کسب و نرخ‌نامه در بنگاه املاک و در معرض دید مشتریان است.

وی نقش شهروندان در معرفی واحدهای متخلف را بسیار مثمرثمر دانست و تصریح کرد: گزارشات مردمی به دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان، اداره کل تعزیرات حکومتی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه مشاوران املاک استان ارائه و در اسرع وقت به آنها رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha