• جمعه / ۱۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402091712080
  • خبرنگار : 50416

دولت گلوگاه‌های فساد را درست شناسایی کند

دولت گلوگاه‌های فساد را درست شناسایی کند

ایسنا/همدان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه از دولت انتظار می رود گلوگاه‌های فساد را درست شناسایی کند، گفت: مردم سوال دارند چرا به یک شرکت که کالای غیرضروری وارد می کرده باید این همه ارز اختصاص یابد؟

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی ۱۷ آذر ماه در خطبه های نماز جمعه همدان با تاکید بر اینکه منابع مالی کشور حق همه مردم است، اظهار کرد: وقتی اولویت ها در مسائل مالی رعایت نشود، حق همه مردم تضییع می شود؛ ما حق نداریم بیت المال را در غیر اولویت ها هزینه کنیم.

وی با اشاره به اولویت ها و مشکلات فراوان امروز کشور، مطرح کرد: همه مدیران و دستگاه ها شرعا موظف هستند منابع مالی کشور را جایی هزینه کنند که اولویت و ضرورت کشور است و مشکلات اساسی جوانان از جمله ازدواج و مسکن را برطرف می کند اما می بینیم در مواردی منابع مالی کشور برای کالاهای غیرضروری هزینه می شود.

شعبانی موثقی با تاکید بر ضرورت هم افزایی دستگاه ها در مبارزه با فساد، گفت: وقتی فسادی در جامعه اتفاق می افتد همه دستگاه ها از جمله دولت، مجلس و دستگاه قضا به جای متهم کردن یکدیگر، باید همه در مبارزه با فساد هم افزایی داشته و هم داستان شوند.

وی با بیان اینکه برای مردم مهم نیست که این فساد در دولت قبل یا این دولت اتفاق افتاده است، افزود: برای مردم پیشگیری و مبارزه قاطع با فساد مهم است؛ اگر نگاه سیاسی در مبارزه با فساد حاکم شد، فسادها تکرار شده و این اتهام زنی ها به امنیت روانی جامعه آسیب می زند.

امام جمعه همدان برخورد قاطع و صریح، مشخص شدن رای های صادره در مبارزه با فساد و ابلاغ به مردم را از دیگر موارد مهم در حوزه مبارزه با فساد برشمرد و تاکید کرد: دستگاه قضا نباید پرونده فسادی را معطل کرد و باید نتیجه به مردم اطلاع رسانی شود.

شعبانی موثقی با بیان اینکه همه در مبارزه با فساد مصمم هستند، گفت: جامعه منتظر است برخورد با فساد را ببیند و این برخورد، سرمایه اجتماعی ایجاد می کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شعار دولت مبارزه با فساد است و این را در میدان نشان داده و عملکرد قابل قبولی در این زمینه داشته است، انتظار می رود اگر مدیر متخلفی وجود دارد با او برخورد شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه مطرح کرد: در عرصه های حیات سیاسی و اجتماعی وقتی شرایط خاصی مانند ایام انتخابات پیش می آید، رعایت تقوا حساس تر می شود.

شعبانی موثقی با بیان اینکه در فضای لغزنده و شرایط اجتماعی خاص، رعایت تقوای سیاسی سخت تر می شود، ابراز امیدواری کرد: بتوانیم در شرایط حساس تقوای خود را حفظ کرده و از قضاوت ها مراقبت کنیم.

وی به آیات قرآن کریم درباره انسان هایی که از دین خدا و پیامبر کناره گیری می کنند، اشاره و خاطرنشان کرد: این افراد در واقع دین دار نیستند چون دین به انسان اجازه فساد در جامعه را نمی دهد پس فرد مفسد، دین را به معنای واقعی کلمه قبول ندارد شاید در ظاهر اظهار دینداری کند اما به معنای واقعی کلمه دین دار نیست.

شعبانی موثقی نتیجه فساد در زمین را هلاکت دین و مردم خواند و گفت: فساد در جامعه موجب آسیب به دین مردم و خود مردم می شود؛ فساد هم مال مردم را تضییع می کند و هم به امنیت روانی جامعه آسیب می زند.

وی با اشاره به توصیه های قرآن کریم و روایات، نظام اسلامی، نهادهای نظارتی و قانون اساسی برای مبارزه قاطع با فساد در هر سطحی، تصریح کرد: قانون اساسی ما یکی از بهترین قانون ها برای تحقق عدالت و مبارزه با فساد است.

شعبانی موثقی با اشاره به درخواست رییس دستگاه قضا از مردم مبنی بر همکاری مردم با دستگاه قضا و گزارش فساد به آن ها، تصریح کرد: این همکاری پیشنهاد خوبی است و مهم نیست چه کسی گزارش می دهد بلکه مهم بررسی عادلانه و کارشناسانه این گزارشات است چرا که ممکن است عده ای بخواهند هر کسی را متهم کنند.

امام جمعه همدان در بخش دیگری جنگ در غزه را یک فاجعه جهانی خواند و افزود: غزه انتظار کمک از سازمان های بین المللی برای آتش بس و توقف این نسل کشی را داشت اما این اتفاق نیفتاد.

وی با اشاره به اعتراضات و راهپیمایی های مردم دنیا در حمایت از مردم غزه، یادآور شد: آنچه کار را پیش می برد، سیاست ها و نقشه های آمریکایی است نه خواسته های عموم مردم.

شعبانی موثقی حمایت از کودکان، زنان و مردان غزه که مظلومانه به شهادت می رسند، را وظیفه شرعی دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha