• شنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402091812512
  • خبرنگار : 50657

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره):

ایسنا در امر امیدآفرینی در جامعه پیشگام باشد

ایسنا در امر امیدآفرینی در جامعه پیشگام باشد

ایسنا/قزوین رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با اشاره به این موضوع که ایسنا ظرفیت بسیار بزرگ و مهمی در حوزه دانشگاه است که عنوان دانشجویی را نیز با خود به همراه دارد، گفت: ایسنا باید باتوجه به اقدامات دانشگاه، در امیدآفرینی در جامعه پیشگام باشد و جامعه نخبگانی را جایگزین سلبریتی‌های غیرحقیقی کند.

سید علی قاسم‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا به مناسبت ۱۶ آذر سالروز تأسیس ایسنا، با اشاره به اینکه رسانه‌ها می‌توانند در تحقق اهداف علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها اثرگذار باشند، اظهار کرد:  طی سال‌های اخیر رویکرد رسانه از ریل اصلی خود خارج شده درحالی که ملاک‌هایی از جمله تولید اخبار مثبت و واقع گرایانه کم شده و به تعبیر دیگر اخبار مثبت و حقیقی که به دست قشر اندیشمند، دانشمند و به طور کلی نخبگانی جامعه رقم می‌خورد معمولاً کمتر منعکس می‌شود.

وی با گلایه از کیفیت اخبار و موضوعاتی که رسانه‌ها به آن می‌پردازند، ادامه داد: در حال حاضر می‌بینیم اخبار معطوف به اشخاص غیرحقیقی و بلاگرهایی است که از محتوا تهی هستند، نتایج این امر و عدم انعکاس وقایع مثبت سبب می‌شود تا مردم که محتوای فکری و اندیشه خود را به نحوی از رسانه دریافت می‌کنند از اخبار واقعی مطلع نشوند و در نهایت بذر ناامیدی در جامعه نهادینه شود که این آسیب باید مرتفع گردد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در ادامه خاطرنشان کرد: از سوی دیگر بخش چشمگیری از جهاد تبیین که در واقع تأکید رهبر معظم انقلاب بوده توسط رسانه اتفاق می‌افتد و نقش رسانه در انعکاس اخبار مثبت، روشنگری و تشریح واقعیت‌ها دوچندان است.

وی با بیان این موضوع که رویکرد کنونی دانشگاه جامعه‌گرایی و جامعه محوری است، بیان کرد: این رویکرد در بخش‌های مختلف اجتماع با یک رفتار همه جانبه تعریف می‌شود و با ارتباط دانشگاه با صنعت و اشتغال سعی شده برای دانشجو در جامعه نقش و هویت تعریف شود که این امر نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت آینده کشور دارد.

قاسم‌زاده با اشاره به این موضوع که ایسنا ظرفیت بسیار بزرگ و مهمی در حوزه دانشگاهی است که عنوان دانشجویی را نیز با خود به همراه دارد، یادآور شد: ایسنا باید باتوجه به اقدامات دانشگاه، در امیدآفرینی در جامعه پیشگام باشد و جامعه نخبگانی را جایگزین سلبریتی‌های غیرحقیقی کند.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها باید زبان گویای ملت و پیشگام امیدآفرینی باشند، اغلب اتفاقات مبارک و پیشرفت‌ها در حوزه نخبگانی شکل می‌گیرد اما دانشگاه اولویت رسانه‌ها نیست چون ممکن است مخاطب‌پسند نباشد و همین امر سبب می‌شود که اولویت‌ها جابه‌جا شود.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در پایان گفت: ما باید تدبیر کنیم و طراحی داشته باشیم تا اندک اندک فضا را تغییر دهیم. باید اخبار دانشگاه برجسته شود و رسانه به ابزار معرفت‌افزایی و شناسایی مسائل و معرفی نخبگان بدل گردد و نیز باید کمک کرد اقتدار کشور از محل دانشگاه به جامعه بازتاب داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha