• شنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402091812733
  • خبرنگار : 50534

رییس پلیس فتای استان زنجان:

هدف پویش کودکان سایبری ایجاد حساسیت نسبت به این فضاست

هدف پویش کودکان سایبری ایجاد حساسیت نسبت به این فضاست

ایسنا/زنجان رییس پلیس فتای استان زنجان گفت: نسل جدید، دانش فنی بالاتری نسبت نسل‌های گذشته دارد و برنامه‌ریزی‌ها باید به سمتی سوق داده شود که بزرگسالان همگام با نسل جدید نسبت به فضای مجازی آگاهی داشته باشند.

سرهنگ سیداحمد موسوی امروز (شنبه، ۱۸ آذر ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بخشی از زندگی، تفریح و سرگرمی کودکان به سمت فضای مجازی سوق یافته است، اظهار کرد: نسل جدید، هوش فنی بالاتری نسبت به والدین خود دارد. به همین دلیل، شکاف عمیقی بین والدین و کودکان و به عبارتی، میان نسل قدیم و جدید ایجاد شده است.

وی با اشاره به رشد تصاعدی سهم استفاده کودکان از فضای مجازی در چند سال اخیر و همگام نبودن دانش و مهارت والدین در حوزه فرزندپروری، افزود: باید متوجه بود که فضای مجازی مخلوطی از مطالب مفید و مضر است که اگر کودکان مهارت استفاده از این ابزار را نداشته باشند، در کنار مزایای آن، در معرض انواع آسیب‌ها قرار خواهند گرفت. به همین دلیل، پلیس فتا با همکاری دیگر ارگان‌ها، چهارمین پویش کودکان سایبری را ۱۸ تا ۲۴ آذرماه برگزار می‌کند.

موسوی با اشاره به اینکه کودکان به دلیل استفاده ناصحیح از این فضا با مخاطره‌های فضای مجازی و تهدیدهای جدی مواجه خواهند شد، یادآوری کرد: ما با پدیده شکاف عمیق دیجیتالی بین فرزندان و والدین و حتی معلمان و دانش‌آموزان روبه‌رو هستیم.

رییس فتای استان زنجان با اشاره به استفاده بیش از گذشته کودکان و نوجوان امروزی از فضای مجازی و وابستگی آن‌ها به شبکه‌های اجتماعی، اظهار کرد: با توجه به اینکه سهم استفاده کودکان از فضای مجازی زیاد شده، در این فضای غبارآلود و شلوغ، اگر افراد موضع انفعالی داشته باشند و نحوه استفاده صحیح از آن را آموزش نبینند، در معرض آسیب قرار می‌گیرند. 

موسوی با اشاره به تاثیرگذاری محتواهای فضای مجازی بر کودکان، گفت: کودکان باید نحوه استفاده صحیح از فضای مجازی را یاد بگیرند. برای این کار،‌ والدین و معلمان باید دانش فرزندپروری و تربیت دانش‌آموزان را در فضای مجازی فرا بگیرند. 

وی با اشاره به اجرای چهارمین پویش کودکان سایبری، بیان کرد: هدف مهم این پویش، ایجاد حساسیت نسبت به فضای مجازی در جامعه است. هر روز نیز به نام یک موضوع مرتبط با ایمنی کودکان نامگذاری شده است. 

او با بیان اینکه بیشتر جرائم اینترنتی و گزارش‌شده در حوزه مالی و بقیه موارد، مزاحمت‌های اینترنتی و کلاهبرداری، اخاذی، هتک حیثیت و باج‌گیری است، ادامه داد: ضریب نفوذ اینترنت در جامعه بالای ۹۰ درصد است و این داده‌ها از گسترش فضای مجازی حکایت دارد، چون بیشتر مردم از اینترنت همراه استفاده می‌کنند. 

وی با اشاره به اینکه براساس آمار در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۴ میلیون کاربر و گیمر بازی داشتیم که این عدد بسیار بزرگی است، افزود: ارتقای آگاهی‌های اجتماعی درباره شیوه صحیح استفاده دانش‌آموزان از فضای مجازی و افزایش آگاهی والدین برای کاهش شکاف دیجیتال با فرزندان، از مهم‌ترین اهداف طرح پویش سراسری سایبری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha