• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402091913162
  • خبرنگار : 50560

رئیس دانشگاه پیام‌نور قزوین:

رسانه‌ می‌تواند با معرفی دستاوردهای دانشگاه به خودباوری جوانان کمک کند

رسانه‌ می‌تواند با معرفی دستاوردهای دانشگاه به خودباوری جوانان کمک کند

ایسنا/قزوین رئیس دانشگاه پیام‌نور قزوین گفت: رسانه‌ها می‌توانند با معرفی ظرفیت‌ها، دستاوردها و توانمندی‌های ‌فرهیختگان و نخبگان دانشگاهی، امیدآفرینی کرده و با تقویت خودباوری نسل جوان جامعه باعث ایجاد انگیزه بیشتر آن‌ها در تحصیل، تحقیق و پژوهش در حوزه‌های مختلف مورد نیاز کشور و ارتقاء هویت ملی و در نتیجه تلاش مضاعف در جهت پیشرفت و تعالی جامعه شود.

دکتر میثم اکبرزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ازآنجایی‌که افزایش نفوذ و تأثیر رسانه‌ها در جوامع امروزی به خصوص با پیشرفت تکنولوژی‌ها و ابزارها و امکانات جدید قابل انکار نیست؛ بی‌شک، رسانه بازوی توانمند دانشگاه‌ها در پیشرفت اهداف اجتماعی، علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها هستند.

وی با بیان اینکه پیشرفت هر جامعه‌ای در گرو بهبود اوضاع اجتماعی، اقتصادی و سیاسی آن جامعه است و این میسر نمی‌شود مگر به کمک  دانشگاه‌ها، گفت: دانشگاه‌ها به عنوان مراکز تحقیق و پژوهش، قلب تپنده‌ تولید علم هستند و لازم است که رسانه به عنوان بازوی توانمند در بهبود وضعیت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی دانشگاه‌ها گام مثمرالثمری بردارد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: علم و فرهنگ به عنوان محصول و خروجی دانشگاه‌ها باید از طریق رسانه به حضور مردم معرفی شود و بی‌شک ارتباط دانشگاه‌ها با رسانه از ضروریات است.

وی ادامه داد: اگر بر روی ترویج علم تمرکز کنیم، درمی‌یابیم که وجود رسانه لازم است و این رسانه باید تخصصی باشد. نقش رسانه به عنوان بازوی توانمند در عمومی‌سازی، عرضه و ترویج علم، دانش و فرهنگ و همچنین افزایش شناخت و پیشرفت جوامع یک نقش کلیدی و مهم محسوب می‌شود.

 اکبرزاده با بیان اینکه اگر علم بخواهد در زندگی جوامع رسوخ کند، باید تبدیل به فرهنگ شود و این بدون همکاری رسانه امکان ندارد؛ افزود: رسانه در این خصوص می‌تواند با اطلاع‌رسانی دقیق اخبار و رویدادهای علمی و معرفی ظرفیت‌ها و دستاوردهای دانشگاهی و ارتباط دانشگاه با طیف‌ها و ارگان‌های مختلف جامعه در رشد و شکوفایی جامعه نقش بسزایی داشته باشد.

وی‌ در پاسخ به این سؤال که چگونه رسانه می‌تواند پیوند دهنده نسل دهه ۸۰ و ۹۰ به جامعه باشد، اظهار کرد: واضح و مبرهن است که رسانه‌ها می‌توانند با معرفی ظرفیت‌ها، دستاوردها و توانمندی‌های ‌فرهیختگان و نخبگان دانشگاهی، امیدآفرینی کرده و با تقویت خودباوری نسل جوان جامعه باعث ایجاد انگیزه بیشتر آن‌ها در تحصیل و کسب علم و تحقیق و پژوهش در حوزه‌های مختلف مورد نیاز کشور و ارتقاء هویت ملی و در نتیجه تلاش مضاعف در جهت پیشرفت و تعالی جامعه شود.

رئیس دانشگاه پیام‌نور قزوین با اشاره به سالروز تأسیس ایسنا، بیان کرد: اینکه یک خبرگزاری تحت عنوان ایسنا که خبرگزاری دانشجویان ایران است، با قدرت در حال فعالیت است، برای دانشگاه و دانشجویان فرصتی مغتنم به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه مزیت ایسنا، دانشجویی بودن آن است، گفت: معتقدم ظرفیت ایسنا، فضایی مناسب برای تمرین مدیریت دانشجویان است. چراکه دانشجویان امروز، مدیران آینده کشور هستند و فعالیت در این خبرگزاری بهترین فرصت برای تمرین مدیریت و ارتباط با بخش‌های مختلف جامعه برای دانشجویان است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور قزوین تصریح کرد: ایسنا در قزوین، از چند ویژگی شاخص برخوردار است که می‌توان به دسترسی آسان به اطلاعات، دقت و صحت اخبار منتشر شده، بی‌طرف بودن در انتشار و همچنین متنوع بودن مطالب آن نسبت به سایر خبرگزاری‌ها و نشریات اشاره کرد.

اکبر زاده در پایان ضمن خداقوت به خبرنگاران جهادگر ایسنا اظهار کرد: با توجه به اینکه ایسنا از سرعت انتشار قابل ملاحظه‌ای در اخبار برخوردار است، سبب شده تا ایسنا را یک رسانه قوی و مطمئن بشناسیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha