• شنبه / ۲ دی ۱۴۰۲ / ۲۳:۰۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402100201088
  • خبرنگار : 50176

تشکیل ۳۳۴۰ فقره پرونده تخلفاتی برای اصناف لرستان

تشکیل ۳۳۴۰ فقره پرونده تخلفاتی برای اصناف لرستان

ایسنا/لرستان معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: بیشترین تعداد پرونده‌های تخلفاتی اصناف استان طی ۹ ماهه امسال مربوط به گران‌فروشی بوده است.

امیر طولابی دوم دی ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال ۳۳۴۰ فقره پرونده تخلفاتی برای اصناف مختلف لرستان تشکیل شد که گرانفروشی با ۹۸۷ پرونده، بیشترین سهم را از این تعداد داشته است.

وی با اشاره به انجام ۱۴ هزار و ۲۷۵ فقره بازرسی بازار در سال جاری بیان کرد: پس از گران‌فروشی، تخلفاتی چون عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه با ۸۳۰ مورد، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی با ۴۲۸ مورد، تقلب با ۲۹۸ و عدم صدور صورت حساب با ۲۳۰ مورد از اصلی‌ترین موارد در بازار استان شناسایی شد.

طولابی با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۱۶۵۴ گشت مشترک نیز با دستگاه‌هایی چون تعزیرات حکومتی، اماکن، اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان جهاد کشاورزی و بازرسی اتاق اصناف استان برگزار شده تصریح کرد: ارزش مجموع بیش از ۳۰۰۰ پرونده تخلفاتی تشکیل شده ۷۹۵ میلیارد ریال بود و متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و اداره کل تجارت لرستان تأکید کرد: مردم در صورت مشاهده تخلف واحدهای صنفی از قبیل کم فروشی، گرانفروشی، احتکار، عدم درج قیمت یا ارائه فاکتور و رعایت نکردن موازین بهداشتی مراتب را از طریق ۲ شماره تلفن گویای ۱۲۴ و ۱۳۵ اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

وی با اشاره به حساسیت‌ها در خصوص قیمت و گرانی زمین و مسکن در لرستان گفت: بیش از ۲۲۵۰ بازرسی نیز از واحدهای مشاوره املاک انجام گرفته و در این راستا ۲۱۰ فقره پرونده تخلفاتی به ارزش ریالی بیش از ۱۱ میلیارد ریال تشکیل شده است.

طولابی بیان کرد: نداشتن پروانه کسب، عدم نصب نرخ‌نامه، دریافت نکردن کد رهگیری، گران‌فروشی حق کمیسیون و عدم صدور صورتحساب از عمده تخلفات واحدهای معاملات ملکی بوده که ۸۱ واحد به این دلایل پلمب شدند.

معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به صدور اخطار پلمب برای ۳۸۲ بنگاه معاملات ملکی در این مدت اضافه کرد: گشت‌های نظارتی مشاوران املاک با همکاری صمت، تعزیرات، اداره اماکن فراجا، اداره راه و شهرسازی و اتاق اصناف به صورت مستمر در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha