• دوشنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402102517905
  • خبرنگار : 50181

رئیس انجمن صنعت ساختمان استان:

برای کاهش پرونده‌های ماده ۱۰۰ کرمانشاه پیشنهاد داریم

برای کاهش پرونده‌های ماده ۱۰۰ کرمانشاه پیشنهاد داریم

ایسنا/کرمانشاه رئیس انجمن صنعت ساختمان کرمانشاه از طرح بخش خصوصی برای کاهش تخلفات ماده ۱۰۰ در کرمانشاه یاد کرد و گفت: در صورت اجرایی شدن این طرح همه ذی‌نفعان صنعت ساخت و ساز از آن بهره‌مند می‌شوند.

آرش شادفر در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به حجم بسیار بالای پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون ماده ۱۰۰ در کرمانشاه، گفت: این امر شرایط را خصوصا برای فعالین حوزه ساخت و ساز مسکن دشوار کرده است.

وی با بیان اینکه بواسطه این شرایط بخش خصوصی با همراهی سایر بخش‌ها برآن شد تا راهکارهایی برای کاهش این پرونده‌ها ارائه دهد، اظهار کرد: در حال حاضر طرحی داریم که بر اساس آن پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون ماده ۱۰۰ به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت و در کنار آن چهار بخش اصلی مرتبط با صنعت ساخت و ساز شامل شهرداری، مهندسین عضو نظام مهندسی، مردم و سازندگان منتفع خواهند شد.

به گفته رئیس انجمن صنعت ساختمان کرمانشاه، بر اساس این طرح شهرداری به منافع مالی که در حال حاضر به سختی از ماده ۱۰۰ دریافت می‌کند، به راحتی و بدون مشکل خواهد رسید و سازندگان نیز به منافع قانونی و معقول بدون اینکه تخلف کنند، دست می‌یابند.

شادفر اضافه کرد: از سوی دیگر با اجرای این طرح مهندسین نیز کمتر دچار چالش‌های قضایی و حقوقی شده و دعاوی بین همسایگان نیز کاهش می‌یابد و آرامش در محله‌های مسکونی شهر برقرار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح با رویکرد پیشگیرانه طراحی شده، گفت: بر اساس این طرح توافقات اولیه از منظر تراکم و سطح اشتغال، البته با تایید کمیسیون ماده پنج و در معابری که قابلیت دارند انجام خواهد شد تا دیگر منجر به بروز تخلف نشود.

شادفر درباره جزئیات این طرح نیز اظهار داشت: اگر دستگاه‌های مربوطه خصوصا شهرداری استقبال کنند، از جزییات این طرح در یک جلسه به صورت دقیق و شفاف با حضور رسانه‌ها رونمایی خواهیم کرد.

رئیس انجمن صنعت ساختمان کرمانشاه با بیان اینکه این طرح متناسب با شرایط موجود شهر کرمانشاه در نظر گرفته شده، تاکید کرد: چنانچه دستگاه‌های مربوطه همکاری کنند، این طرح قابلیت اجرا خواهد داشت.

شادفر از این طرح به عنوان راهکار کوتاه مدت کاهش پرونده‌های ماده ۱۰۰ یاد کرد و افزود: راهکار بلندمدت بازنگری طرح جامع شهر کرمانشاه است که اکنون در دست انجام بوده، اما نیازمند زمان است.

وی با بیان اینکه در گذشته با پیشنهاد بخش خصوصی کارگروه کاهش حجم تخلفات ساختمانی نیز به عنوان راهکار دیگری برای کاهش پرونده‌های ماده ۱۰۰  تشکیل و چند جلسه نیز با حضور اعضای مربوطه از جمله نمایندگان استانداری، شهرداری، مسکن و شهرسازی، نظام مهندسی ساختمان و انجمن صنعت ساختمان برگزار شد، تاکید کرد: این جلسات خروجی مناسبی در زمینه حل مشکلات تراکم برخی ساختمان‌ها داشت و به کاهش پرونده‌های ماده ۱۰۰ کمک کرد.

 شادفر افزود: متاسفانه با تغییر و تحولاتی که در برخی حوزه‌های مدیریتی عمرانی ایجاد شد، دیگر جلسات این کارگروه برگزار نشد. در صورتی که چنانچه ادامه می‌یافت می‌توانست کمک شایانی به کاهش پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون ماده ۱۰۰ کند.

رئیس انجمن صنعت ساختمان کرمانشاه افزود: البته مجموع این راهکارها شاید نتواند تخلفات ارجاعی به کمیسیون ماده ۱۰۰ را در کرمانشاه به صفر برساند، زیرا همیشه افراد متخلف وجود دارند، اما می‌تواند حجم این پرونده‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۵ ۲۰:۲۸

مگه شما تو کرمانشاه زندگی نمی‌کنید؟ مگه زن و بچه شما تو این شهر زندگی نمی‌کنند؟؟ این حجم از آپارتمانسازی توجیه پذیر نیست. نمیبینید شهر از شدت شلوغی داره میترکه؟؟ اینهمه ترافیک دلیلش آپارتمان‌ها یهای خارج از ظرفیت. به خودتون بیاین. 5 سال دیگه این شهر از تهران بدتر میشه.