• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402111511201
  • خبرنگار : 50123

مطالبه جمعی از مردم شهرکرد در خصوص واحدهای طرح نهضت ملی مسکن

مطالبه جمعی از مردم شهرکرد در خصوص واحدهای طرح نهضت ملی مسکن

ایسنا/چهارمحال و بختیاری صبح امروز جمعی از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهرکرد مقابل استانداری حضور یافته و مطالبات خود را مطرح و خواستار پاسخگویی مسئولان در خصوص واگذاری واحدها بودند.

به گزارش ایسنا، طرح نهضت ملی مسکن در راستای خانه‌دار شدن افرادی بوده که باتوجه به افزایش قیمت‌ها توانایی خرید خانه را نداشته و به نوعی خانه‌دار شدن از طریق این طرح امکان‌پذیر بوده است.

افرادی که مستاجر بوده و گاهی مجبور به پرداخت اجاره‌های سنگین بوده‌اند قطعاً با این طرح انتظار خانه‌دار شدن را داشته اما به دلیل اینکه هر دو یا سه ماه یکبار باید مبلغی را به عنوان آورده پرداخت کنند در توانشان نیست.

صبح امروز جمعی از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهرکرد مقابل استانداری حضور یافته و مطالبات خود را مطرح و خواستار پاسخگویی مسئولان در خصوص واگذاری واحدها بودند.

خدایار باقری هارونی، سرپرست راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح نهصت ملی مسکن از سال ۱۴۰۰ کلید خورد و عملیات اجرایی آن آغاز شد اما اکنون برخی از پیمانکاران با تاخیر در حال ساخت و ساز هستند.

وی افزود: زمستان سال گذشته باتوجه به وضعیت هوا و تعطیلی کار، اندکی تاخیر از سوی پیمانکاران اتفاق افتاده که امید است از هفته آینده واگذاری واحدهای ستاد اجرایی فرمان امام آغاز شود، البته به مرور زمان واگذاری انجام خواهد شد تا نگرانی مردم رفع شود.

باقری بیان کرد: عمده متقاضیان به دلیل نداشتن توان پرداخت و آورده معترض بودند، برخی چشم انتظار تحویل و برخی بر قیمت تمام شده معترض بودند که با آن‌ها صحبت شد و به آن‌ها گفته شد که ما به عنوان نماینده دولت و نماینده شما قطعاً به گونه‌ای نظارت و کنترل می‌کنیم که در حق شما هیچ اجحافی صورت نگیرد.

وی افزود: به دلیل اینکه واگذاری‌ها با اندکی تاخیر انجام شده مردم اعتراض داشتند، منتها عمده تاخیر مربوط به آورده مردم بوده است، زیرا پیمانکاران از طریق آورده و تسهیلات اقدام به ساخت می‌کنند و بر این اساس پیشرفت پروژه حاصل می‌شود، گرچه اجازه نمی‌دهیم این کار انجام شود و تاخیر در واگذاری صورت گیرد.

سرپرست راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری یادآور شد:  گرچه برخی واحدها در حال ساخت بوده و اکنون محله ۳۴، پیشرفت فیزیکی بالای حدود ۶۰ درصد داشته که تلاش می‌شود هر دو تا سه ماه ۱۰۰ تا ۲۰۰ واحد آماده و به متقاضیان واگذار شود، قطعاً اگر مردم به مرور زمان ساکن شوند استرس، کاهش و به نوعی تشویق می‌شوند تا آورده بیشتری برای تکمیل سریع‌تر واحدها تامین کنند.

وی بیان کرد: تلاش می‌شود تا پایان امسال حدود ۴۰۰ واحد واگذار شود، اما به لحاظ شرایط هوای سرد امکان فعالیت زیاد وجود ندارد، کما اینکه تلاش ما واگذاری سریع‌تر واحدها به متقاضیان است، از طرفی براساس تلاش‌ها و فشارها، امید است تا شهریورماه سال آینده حداقل ۳۰۰۰ واحد به متقاضیان تحویل شود، البته از این میزان بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha