• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402111712529
  • خبرنگار : 50167

شیوع بیماری با داغ شدن بازار کفش استوک در زنجان

شیوع بیماری با داغ شدن بازار کفش استوک در زنجان

ایسنا/زنجان رئیس اتحادیه کفش فروشان استان زنجان گفت: زنجانی‌ها از خرید کفش استوک و تاناکورا خارجی برند استقبال می‌کنند تا کفش نو ایرانی؛ در حالی‌که از لحاظ بهداشتی این محصولات با توجه به مشخص نبود نحوه خرید و حمل آن مشکلاتی به‌وجود می‌آورد.

مجید تقیلو در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت صنف کفش فروشان استان زنجان، اظهار کرد: امسال بازار زنجان وضعیتی خوبی در زمینه فروش کفش نداشت و بسیاری از مغازه‌داران، به دلیل کسادی بازار، عدم تثبیت قیمت‌های خرید، واردات اجناس خارجی و غیره ورشکست شده‌اند.

وی با بیان اینکه کفش‌های ایرانی و خارجی در بازار زنجان موجود است، افزود: کفش‌های خارجی بیشتر کتانی نو یا استوک هستند که استوک‌ها از مبادی غیرقانونی وارد ایران می‌شود و به فروش می‌رود و مردم نیز استقبال خوبی از کفش‌های استوک برند خارجی دارند تا کفش‌های نو ایرانی.

این مسئول با بیان اینکه امسال وضعیت کفش فروشان زنجانی به دلیل تاخیر بارش برف و باران خوب نبود، تصریح کرد: بوت و چکمه‌ها پس از تولید مهرماه هر سال به ویترین مغازه‌ها می‌آیند و با بارش برف و باران در آبان‌ماه مردم از خرید کفش‌های زمستانی استقبال می‌کنند اما امسال اینطور نبود و کفش‌های زمستانی به فروش نرفت.

رئیس اتحادیه کفش فروشان استان با بیان اینکه مردم اکنون ترجیح می‌دهند کفش عید با رنگ سال خریداری کنند، گفت: تولیدکنندگان کفش زنجانی رو به افول رفته و به اندازه انگشتان دست شده و ۱۰ سال است که تولیدکننده کفش مردانه در زنجان نداریم.

تقیلو از وضعیت بد تولیدکنندگان کفش زنانه در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: همه کارگرهای کفاشی بالای ۴۵ سال هستند و کارایی خود را از دست دادند و نیروی جدید و جوانان هیچ رغبتی برای اینکه صاحب شغل کفاشی، کیف دوزی و غیره باشند، ندارند.

وی در پاسخ به سوالی در یان رابطه که آیا فروشندگان کفش در استان زنجان قدرت خرید دارند، افزود: متاسفانه کفش فروشان زنجانی قدرت خرید ندارند و خریدهای خود را به صورت مدت‌دار خرید می‌کنند و با فروش کفش بدهی خود را تسویه می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: تولید کنندگان کفش زنجانی حدود ۱۵ نفر و فروشندگان کیف و کفش (تعمیر، فروش و تولید) با جواز کسب و بدون پروانه، حدود ۵۰۰ نفر هستند.

رئیس اتحادیه کفش فروشان خاطرنشان کرد: اتحادیه حدود ۲ سال گذشته، از همه فروشگاه‌های کفش‌های خارجی به اصلاح استوک تعهد محضری اخذ کرده است که از لحاظ بهداشتی غیرقابل فروش هستند و کالای قاچاق محسوب می‌شوند و در صورت اقدام به فروش کالای قاچاق و جمع‌آوری نباید هیچ اعتراضی داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha